Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi (CROSBI ID 184411)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Vidulin-Orbanić, Sabina ; Terzić, Veronika
hrvatski
Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi
Glazba je sastavni dio čovjekova života, najstarije odgojno-obrazovno područje i oduvijek je imala značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju. S obzirom na to da je pjevanje najprirodnija i najlakša aktivnost te da nije potrebno ciljano glazbeno obrazovanje, postaje jasno zašto je u školi pjevanje bilo dugo prisutno kao jedina glazbeno-nastavna aktivnost ili najzastupljenija aktivnost. Budući da se danas, u suvremenoj glazbenoj nastavi, provode samo dvije aktivnosti, nakon slušanja, pjevanje je najčešće izvođena aktivnost. Pjevanje kao važan čimbenik nastave glazbene kulture znatno pridonosi razvoju glazbenih sposobnosti učenika: glazbenog sluha, osjećaja za ritam i glazbenog pamćenja. U razredu treba težiti lijepom pjevanju, odnosno, postići lijepo, izražajno pjevanje, jasnu artikulaciju, razumijevanje teksta te ostvariti adekvatnu glazbenu interpretaciju. U našem istraživanju, prema analiziranim udžbenicima za glazbenu kulturu od četvrtog do osmog razreda, nailazimo na velik broj pjesama, čak 295 ; najviše pjesama sadrže udžbenici za peti razred, u najvećem broju su iz Hrvatske ; tonalitet C dur, četveročetvrtinska mjera.
glazba ; glazbena kultura ; otvoreni model ; pjevanje u razredu ; udžbenici
nije evidentirano
engleski
Starting point and approach to singing in primary school
nije evidentirano
music ; music teaching ; open model ; singing in classroom ; textbooks
nije evidentirano