Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju (CROSBI ID 586933)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Igrić, Ljiljana ; Pavić, Martina Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Ajduković, Marina (ur.). Zagreb: Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 19-19

Podaci o odgovornosti

Igrić, Ljiljana ; Pavić, Martina

hrvatski

Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju

Unatoč opredjeljenja hrvatske obrazovne politike za inkluzivnu školu, usvajanjem brojnih konvencija, akcijskih planova i strategija, pred hrvatskom školom je još dugi put do ostvarenja tog cilja. Inkluzivna škola je mjesto koje pripada svakom učeniku, gdje je svaki učenik prihvaćen i ima podršku svojih vršnjaka i cijele školske zajednice. Organizacijska struktura škola, raspoloživost stručnih službi i kompetencije učitelja u Hrvatskoj danas, ne mogu odgovoriti potrebama, koje proizlaze iz individualnih razlika učenika, mnogobrojnih odgojnih, obrazovnih i socijalnih zahtjeva. što u drastičnim razmjerima dolazi do izražaja kod djece s teškoćama. U svijetu su se u tu svrhu razvili razni modeli podrške školi. Jedan od modela je konzultativni model suradnje. U Hrvatskoj se zadnjih nekoliko godina takav model provodi, zasad samo putem projekta, pod nazivom mobilni stručni tim (MST). Budući se radi o, za nas, novom modelu i novim ulogama u koje stručnjaci ulaze i za što su im potrebne vrlo visoke osobne i profesionalne kompetencije u praksi se pokazala vrlo korisnom grupna supervizija članova MST. Cilj je ovog rada dobiti odgovor o ulozi supervizije u razvoju inkluzivne škole.Istraživačka pitanja su se odnosila na najčešće probleme s kojima se suočavaju članovi MST-a u radu i kako im grupna supervizija pomaže. Primjenom kvalitativne metodologije analizirani su transkripti pet grupnih supervizija, koje su se provodile tijekom devet mjeseci. U njima je sudjelovalo 26 članova MST-a, koji su djelovali u 8 osnovnih škola. Utvrđeni su brojni problemi na koje nailaze članovi mobilnog stručnog tima, kako u odnosu na učenike s teškoćama, učitelje, asistente, roditelje učenika, koordinatore škola i druge stručne suradnike tako i u odnosu na zadaće svoje nove uloge. Supervizijske intervencije su sadržavale mnogo ohrabrivanja i poučavanja, a dijelom su bile i organizacijske prirode, što je u većini slučajeva osiguralo učinkovito djelovanje članova MST u školi.

mobilni stručni tim; inkluzivna škola; supervizija; učenici s teškoćama

nije evidentirano

engleski

Supervision and development of new support models for educational inclusion

nije evidentirano

professional mobile team; inclusive school; supervision; students with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-19.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Postignuća i izazovi razvoja supervizije

Ajduković, Marina

Zagreb: Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6353-23-1

Podaci o skupu

Postignuća i izazovi razvoja supervizije- 3. hrvatska konferencija o superviziji

predavanje

18.04.2012-20.04.2012

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija