Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neki vršnjački i školski prediktori nasilja među djecom (CROSBI ID 586856)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Velki, Tena ; Vrdoljak, Gabrijela Neki vršnjački i školski prediktori nasilja među djecom // 18.Dani psihologije u Zadru: sažetci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 158-158

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Vrdoljak, Gabrijela

hrvatski

Neki vršnjački i školski prediktori nasilja među djecom

Nasilje među djecom često se definira kao oblik agresivnog ponašanja u kojem postoji nesrazmjer moći između djeteta nasilnika i djeteta žrtve gdje nasilnik ima veću moć (Rigby, 2002). Takvo ponašanje je neopravdano, učestalo se ponavlja, žrtva agresije ga doživljava kao okrutno dok nasilnik uživa u njemu. Brojna istraživanja naglašavaju ulogu vršnjaka i škole u razvoju nasilja među djecom, posebice kod djece u višim razredima osnovne škole. Djeca sve više vremena provode s vršnjacima u školskom okruženju. Vršnjaci imaju sve važniju ulogu u životu djeteta, a škola djelomično preuzima odgojnu ulogu koja je do tada primarno bila unutar obitelji. Međutim, rezultati istraživanja nisu konzistentni oko pitanja koji to vršnjački i školski čimbenici doprinose pojavi nasilnog ponašanja među djecom, a ti rezultati ponajviše ovise o primijenjenom pristupu mjerenja. Cilj istraživanja je bio ispitati ulogu vršnjačkih i školskih čimbenika u predviđanju nasilja među djecom primjenjujući različite pristupe mjerenju nasilja među djecom. U istraživanju je sudjelovalo 260 učenika (muških 113, a ženskih 147) 5. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjena su dva pristupa mjerenju nasilja te dvije metode (samoprocjena i procjena od strane vršnjaka). U ponašajnom pristupu koristili smo samoprocjenu putem UNŠD-a (Velki i Piri, 2011), koja se sastojala od Skale verbalnog i Skale tjelesnog nasilja. U definicijskom pristupu primijenjena je procjena učestalosti ukupnog nasilnog ponašanja (na temelju Olweusove definicije nasilja među djecom) od strane vršnjaka. Rezultati za ponašajni pristup su sljedeći: značajni prediktori verbalnog nasilja su dob učenika (stariji učenici), broj prijatelja (veći broj prijatelja) i školska klima (negativna školska klima) dok su značajni prediktori tjelesnog nasilja spol (dječaci iskazuju više tjelesnog nasilja), dob (stariji učenici), broj prijatelja (veći broj prijatelja), socijalni status (niži socijalni status) i školska klima (negativna školska klima). U definicijskom pristupu za ukupno nasilje pokazali su se značajni sljedeći prediktori: dob (stariji učenici), ocjene (lošiji uspjeh) i socijalni status (viši socijalni status). Iz navedenog možemo zaključiti da se predviđanje nasilnog ponašanja razlikuje obzirom na korišten pristup mjerenja, odnosno da različiti čimbenici doprinose nasilnom ponašanju ovisno o pristupu i metodi mjerenja.

međuvršnjačko nasilje; vršnjaci; škola; prediktori

nije evidentirano

engleski

Some peer and school predictors of bullying

nije evidentirano

bullying; peer; school; predictors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

158-158.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18.Dani psihologije u Zadru: sažetci radova

Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

18. dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2012-26.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija