Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 581803

Što roditelji imaju pravo znati o svojoj djeci - mišljenje adolescenata i njihovih majki


Bencun, Ivana; Raboteg-Šarić, Zora
Što roditelji imaju pravo znati o svojoj djeci - mišljenje adolescenata i njihovih majki // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju, 2012. str. 72-72 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Što roditelji imaju pravo znati o svojoj djeci - mišljenje adolescenata i njihovih majki
(What parents have the right to know about their children – opinions of adolescents and their mothers)

Autori
Bencun, Ivana ; Raboteg-Šarić, Zora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju, 2012, 72-72

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Adolescenti; autonomija; samootkrivanje; roditeljsko znanje
(Adolescents; autonomy; self-disclosure; parental knowledge)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenje adolescenata i njihovih majki o tome što roditelji imaju pravo znati o svojoj djeci. Uzorak je obuhvaćao 237 srednjoškolaca, 123 muškog i 114 ženskog spola, starih 15 do 19 godina te 188 majki u dobi od 33 do 56 godina. Za potrebe istraživanja po prvi puta je korištena hrvatska verzija Upitnika roditeljskog prava na znanje o djeci (eng. Right to Know Inventory, Krein i Brown, 2006). Rezultati istraživanja potvrdili su faktorsku strukturu originalnog instrumenta u uzorku majki i djece te zadovoljavajuću unutarnju konzistenciju četiriju subskala: Aktivnosti s prijateljima, Značajke odnosa, Negativne karakteristike vršnjaka i Pozitivne karakteristike vršnjaka. Prema deskriptivnim podacima, majke općenito procjenjuju svoje pravo na znanje o djeci i njihovim aktivnostima većim nego što im to pravo daju adolescenti, a osobito po pitanju negativnih karakteristika vršnjaka. U svim područjima odnosa adolescenata s vršnjacima, osim u navedenom području, utvrđene su niske, ali statistički značajne pozitivne korelacije između procjena majki i djece. Majke koje imaju kćer značajno većim procjenjuju svoje pravo na informacije o aktivnostima s prijateljima i značajkama odnosa s vršnjacima nego što to čine majke sinova. Djevojke, u usporedbi s mladićima, procjenjuju značajno većim roditeljsko pravo na informacije o aktivnostima s prijateljima i značajkama odnosa, a također i o negativnim karakteristikama vršnjaka. U raspravi se rezultati razmatraju u odnosu na istraživanja o odnosima adolescenata s roditeljima, razvoju autonomije i adolescentskom samootkrivanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Zora Raboteg-Šarić, (99796)