Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije (CROSBI ID 586845)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije

Istraživanja motivacije za odabir profesije učitelja posljednje su desetljeće sve brojnija, no sve donedavno nedostajala im je jasna teorijska podloga. Takav su okvir predložili Watt i Richardson (2007) u svom modelu odabira učiteljske profesije čiju teorijsku razradu temelje na konstruktima teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika. Prema ovom modelu, ključne odrednice izbora učiteljske profesije su intrinzična, društvena i osobna utilitarna motivacija, percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti ali i pogodnosti učiteljskog posla, zadovoljstvo odabirom ove profesije te odabir učiteljske profesije kao karijere drugog izbora. U ovom radu prikazane su relacije osobina ličnosti i akademskog samopoimanja s elementima motivacije za izbor karijere učitelja. Istraživanje je provedeno na učiteljskim fakultetima tri hrvatska sveučilišta, a u njemu su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine. U istraživanju su primijenjeni BFI (John & Srivastava, 1999) koji procjenjuje pet faktora ličnosti, te skale akademskog, verbalnog i općeg samopoimanja, te samopoimanja u području rješavanja problema iz upitnika za mjerenje višedimezionalnog pojma o sebi SDQ III (Marsh & O'Neill, 1984). Motivacija za odabir karijere učitelja procijenjena je primjenom Upitnika faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije koji se sastoji od tri dijela s ukupno 18 subskala. Rezultati su pokazali da dimenzije ličnosti i pojam o sebi značajno sudjeluju u objašnjenju varijance intrinzične i društvene motivacije za učiteljsko zanimanje, procjene vlastitih sposobnosti za karijeru učitelja, prethodnih iskustava s učenjem i poučavanjem te zadovoljstva izborom učiteljske profesije. Ugodnost se pokazala najbitnijom osobinom ličnosti, a akademski pojam o sebi najvažnijim elementom samopoimanja u predikciji varijance ispitanih aspekata motivacije za odabir karijere učitelja.

odabir učiteljske profesije; osobine ličnosti; pojam o sebi; motivacija

nije evidentirano

engleski

Personality, self concept and the choice of teaching profession

nije evidentirano

choice of teaching profession; personality dimensions; self-concept; motivation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova

Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVIII Dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2012-27.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija