Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos vertikalne pozicije i apstraktnog pojma moći (CROSBI ID 586827)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Juravić, Marija ; Valerjev, Pavle Odnos vertikalne pozicije i apstraktnog pojma moći // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 95-95

Podaci o odgovornosti

Juravić, Marija ; Valerjev, Pavle

hrvatski

Odnos vertikalne pozicije i apstraktnog pojma moći

Kako su apstraktni pojmovi reprezentirani u umu? Sustav perceptivnih simbola podrazumijeva da je kognitivno procesiranje perceptivno po svojoj prirodi. Cilj ovog istraživanja je provjeriti reprezentira li se apstraktni pojam moći perceptivno i na koji način. Pretpostavka je da kad se razmišlja o razlikama u moći, zapravo razmišlja o razlikama o vertikalnim pozicijama. Proveden je eksperiment 2 x 2 x 2 gdje manipulacija NZV uključuje 2 tipa priming zadatka (pozicija kruga ili smjer stralice), 2 vertikalne pozicije u prostoru na koje ukazuju primeovi (gore – dolje) i 2 tipa ciljne riječi (one koje izražavaju moć, odnosno nemoć). Zadatak ispitanika je da što brže kategorizira ciljne riječi u moćnu ili nemoćnu kategoriju pritiskom na jednu od dvije tipke. Pri tome se mjeri vrijeme odgovora i točnost kategorizacije. U istraživanju su sudjelovali studenti Sveučilišta u Zadru (N= 64) u dobi od 20-28 godina. Svi ispitanici su prošli kroz sve situacije. U zadatku sa promjenom pozicije kruga kao prime podražajem dobiveno je da se općenito ''moćne'' riječi brže kategoriziraju od ''nemoćnih'' riječi. Također, dobivena je statistički značajna interakcija ''moćnosti'' riječi i položaja prime podražaja, a post-hoc analizom utvrđeno je da je ta razlika značajna između vremena odluke za ''moćne'' riječi kojima prethodi prime podražaj u gornjem odnosno donjem dijelu ekrana, te da ne postoji statistički značajna razlika u vremenima odluke za ''nemoćne'' riječi. U drugom zadatku kategorizacije riječi sa korištenjem promjene smjera strelice kao prime podražaja također su se značajnim pokazali efekti vrste riječi kao i interakcija vrste riječi i smjera prime podražaja. Međutim, kod daljnje analize utvrđeno je da je značajna razlika između vremena odluke za ''nemoćne'' riječi kojima prethodi prime podražaj u obliku strelice usmjerene prema gore odnosno prema dolje, dok ta razlika za ''moćne'' riječi nije statistički značajna. Zaključno, perceptivni simbol za moćne grupe je gornja vertikalna pozicija, dok za nemoćne grupe to nije donja vertikalna pozicija već srednja razina. Ovim istraživanjem je pokazano kako se razlike u moći mogu promatrati i kroz vertikalne razlike i kako se na prosudbe o moći može utjecati korištenjem dvije priming paradigme.

pojam moći; perceptivni simboli; vertikalna pozicija; zadatak kategorizacije riječi

nije evidentirano

engleski

The relationship between vertical position and apstract concept of power

nije evidentirano

concept of power; perceptual symbols; vertical position; word categorization task

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-95.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova

Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić. Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2012-26.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija