Korelacijski pristup romanu Strah u Ulici lipa Milivoja Matošca u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 184280)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Bjedov, Vesna ; Kalauz, Ana
hrvatski
Korelacijski pristup romanu Strah u Ulici lipa Milivoja Matošca u nastavi hrvatskoga jezika
Korelacijski je pristup dio integracijsko- korelacijskoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika čijim je temeljnim obilježjem upravo povezivanje ili sjedinjavanje nastavnih sadržaja. Ovaj sustav razumijeva promatranje nastavnih sadržaja u suodnosu s drugim sadržajima, kako unutar predmeta, tako i s drugim predmetima. U radu se prikazuje nekoliko mogućnosti korelacijskoga pristupa romanu Strah u Ulici lipa, Milivoja Matošca, inače lektirnoga djela u 5. razredu. Književni je diskurs poslužio kao korelat – povezujuća sastavnica u ponavljanju fabule i njezinih dijelova te prepričavanja (informativnoga i stvaralačkoga) i kao lingvometodički predložak u provođenju vježbe preoblikovanja provedene u obliku stvaralačkoga diktata, zatim u diktatu s obrazloženjem te u dvjema gramatičkim vježbama: fonološkoj – pisanje riječi sa skupovima ije, je i morfološkoj – razvrstavanje riječi prema kategoriji promjenjivosti.
korelacija ; lingvometodički predložak ; fabula ; stvaralački diktat ; diktat s obrazloženjem
nije evidentirano
engleski
Correlational Approach to the Novel Strah u Ulici lipa (Fear in Linden Street) by Milivoj Matošec in Croatian Language Teaching
nije evidentirano
correlation ; lingual-methodical pattern ; fable ; creative dictation ; dictation with explanation
nije evidentirano