Kompetencije učitelja primarnog obrazovanja za djelotvornu organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva (CROSBI ID 586750)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena
hrvatski
Kompetencije učitelja primarnog obrazovanja za djelotvornu organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva
Za prilagodbu novim okolnostima u obrazovanju i prihvaćanje novih uloga koje donosi nastava orijentirana na učenika, učitelju je potreban sve veći broj raznovrsnih kompetencija. U nastojanju da budući učitelji budu što kvalitetnije osposobljeni za te uloge, dogodile su se promjene u njihovu obrazovanju. Nastavni ciljevi kolegija na učiteljskim studijima počinju se formulirati u terminima kompetencija koje se odnose na znanja, sposobnosti, vještine i stavove te vrijednosti i navike koje će im omogućiti kvalitetno profesionalno djelovanje i ispravnu primjenu stručno-predmetnih, pedagoških, didaktičkih i metodičkih znanja u nastavnoj praksi. Dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja, temelj su definiranja specifičnih kompetencija učitelja, koje se stječu različitim kolegijima na učiteljskom studiju pa tako i kolegijem Metodika prirode i društva. Očekuje se da će izgrađivanje postavljenih kompetencija u okviru tog kolegija značiti i osposobljenost za izvođenje kvalitetne nastave prirode i društva. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja kojem je cilj utvrditi razinu kompetencija učitelja pripravnika u području organizacije i izvođenja nastave prirode i društva utemeljene na zahtjevima kurikuluma suvremene nastave te odgovoriti na pitanje koje komepetncije učitelji smatraju nedovoljno razvijenima. Istraživanjem su detektirane kompetencije za organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva koje učitelji pripravnici procjenjuju kao one kojima nisu dovoljno ovladali, te nam dobiveni rezultati omogućuju lakše poduzimanje mjera koje će omogućiti njihovo kvalitetnije izgrađivanje tijekom formalnog obrazovanja učitelja. Istraživanje je provedeno anketiranjem 120 učitelja pripravnika u području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za samoprocjenu kompetencija u organizaciji suvremene nastave prirode i društva. Temeljem analize dobivenih rezultata formulirane su preporuke za stjecanje odgovarajućih kompetencija studenata na učiteljskim studijima, a koje se odnose na izvođenje suvremene nastave prirode i društva. Također su formulirane preporuke za stručno usavršavanja učitelja u području onih kompetencija za koje je istraživanje pokazalo da su kod učitelja početnika slabije razvijene. Ovi će rezultati ujedno omogućiti daljnje razmatranje i definiranje ključnih kompetencija učitelja u području Metodike prirode i društva koje studenti stječu tijekom svog formalnog, a koje su im prijeko potrebne za stručnu organizaciju suvremene nastave prirode i društva.
kompetencije učitelja; Metodika prirode i društva; suvremena nastava prirode i društva; učiteljski studij
nije evidentirano
engleski
Competences of primary school teachers for effective science and society teaching
nije evidentirano
teachers` competences; Didactics of school subject Science and Society; contemporary teaching of Science and Society; teacher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
59-60.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peko, Anđelka
Slavonski Brod: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-29-8
Podaci o skupu
Didaktički izazovi
predavanje
24.05.2012-25.05.2012
Slavonski Brod, Hrvatska