Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava (CROSBI ID 586749)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena
hrvatski
Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava
Odgoj i obrazovanje za ljudska prava započinje u obitelji i nastavlja se na različitim razinama školovanja. On predstavlja cjeloživotni proces usvajanja znanja, vještina i stavova te oblikovanja ponašanja za promicanje dostojanstva ljudske osobe i izgradnju demokratskog društva. U ovom se radu izlažu temeljna načela te ciljevi i zadatci odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Središte promišljanja je odgoj i obrazovanje za ljudska prava u razrednoj nastavi s posebnim naglaskom na ulogu nastavnog predmeta priroda i društvo i njegovom preventivnom djelovanju u smislu sprečavanja neprihvatljivih oblika ponašanja, nasilja i netolerancije prema drugim osobama. Doprinos nastavnog predmeta priroda i društvo u promicanju i zaštiti ljudskih prava posebno se očituje u usvajanju općih vrijednosti te formiranju učenikove moralne svijesti, ponašanja i djelovanja koji pridonose cjelovitom razvoju osobnosti usmjerene na poštivanje dostojanstva svakog pojedinca. U tom kontekstu razmotreni su neki od dugoročnih ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se mogu realizirati u nastavi prirode i društva kao što su: stjecanje znanja o sebi kao ljudskom biću, o drugima, o njihovim sličnostima i razlikama, razvijanje pozitivnih stavova učenika o vrijednosti života i dostojanstvu svakog živog bića, usvajanje temeljnih humanih vrijednosti, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, razvijanje vještina za mirno rješavanje sukoba i sl. Realizirajući navedene ciljeve, nastava prirode i društva svojim sadržajima značajno posreduje u ostvarenju odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Opisani ciljevi ostvaruju se primjenom različitih strategija, metoda i tehnika učenja i poučavanja kojima se teme vezane uz zaštitu i promicanje ljudskih prava mogu na zanimljiv i privlačan način približiti učenicima. Kako bi sve to bilo moguće ostvariti istaknuta je i važna uloga učitelja te potreba njihova stručnog osposobljavanja za primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava kao i uključivanje sadržaja odgoja i obrazovanja za ljudska prava u programe učiteljskih studija.
ljudska prava; nastava prirode i društva; obrazovanje; odgoj
nije evidentirano
engleski
The role of primary education and subject Science and Society in education for human rights
nije evidentirano
education for human rights; teaching of school subject Science and Society; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
517-537.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova/proceedings Međunarodne znanstvene konferencije "Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti - profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava"
Leutar, Zdravka
Zagreb: Zaklada Marija De Mattias
978-953-56322-1-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096