Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava (CROSBI ID 586749)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Letina, Alena Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava // Zbornik radova/proceedings Međunarodne znanstvene konferencije "Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti - profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava" / Leutar, Zdravka (ur.). Zagreb: Zaklada Marija De Mattias, 2011. str. 517-537

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Uloga primarnog obrazovanja i nastave prirode i društva u odgoju i obrazovanju za ljudska prava

Odgoj i obrazovanje za ljudska prava započinje u obitelji i nastavlja se na različitim razinama školovanja. On predstavlja cjeloživotni proces usvajanja znanja, vještina i stavova te oblikovanja ponašanja za promicanje dostojanstva ljudske osobe i izgradnju demokratskog društva. U ovom se radu izlažu temeljna načela te ciljevi i zadatci odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Središte promišljanja je odgoj i obrazovanje za ljudska prava u razrednoj nastavi s posebnim naglaskom na ulogu nastavnog predmeta priroda i društvo i njegovom preventivnom djelovanju u smislu sprečavanja neprihvatljivih oblika ponašanja, nasilja i netolerancije prema drugim osobama. Doprinos nastavnog predmeta priroda i društvo u promicanju i zaštiti ljudskih prava posebno se očituje u usvajanju općih vrijednosti te formiranju učenikove moralne svijesti, ponašanja i djelovanja koji pridonose cjelovitom razvoju osobnosti usmjerene na poštivanje dostojanstva svakog pojedinca. U tom kontekstu razmotreni su neki od dugoročnih ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se mogu realizirati u nastavi prirode i društva kao što su: stjecanje znanja o sebi kao ljudskom biću, o drugima, o njihovim sličnostima i razlikama, razvijanje pozitivnih stavova učenika o vrijednosti života i dostojanstvu svakog živog bića, usvajanje temeljnih humanih vrijednosti, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, razvijanje vještina za mirno rješavanje sukoba i sl. Realizirajući navedene ciljeve, nastava prirode i društva svojim sadržajima značajno posreduje u ostvarenju odgoja i obrazovanja za ljudska prava. Opisani ciljevi ostvaruju se primjenom različitih strategija, metoda i tehnika učenja i poučavanja kojima se teme vezane uz zaštitu i promicanje ljudskih prava mogu na zanimljiv i privlačan način približiti učenicima. Kako bi sve to bilo moguće ostvariti istaknuta je i važna uloga učitelja te potreba njihova stručnog osposobljavanja za primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava kao i uključivanje sadržaja odgoja i obrazovanja za ljudska prava u programe učiteljskih studija.

ljudska prava; nastava prirode i društva; obrazovanje; odgoj

nije evidentirano

engleski

The role of primary education and subject Science and Society in education for human rights

nije evidentirano

education for human rights; teaching of school subject Science and Society; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

517-537.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova/proceedings Međunarodne znanstvene konferencije "Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti - profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava"

Leutar, Zdravka

Zagreb: Zaklada Marija De Mattias

978-953-56322-1-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija