Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rezultati neoliberalnih reformi visokog obrazovanja: primjer sveučilišta Berkeley i njegove pouke za izmjenu i/ili dopunu bolonjskog sustava obrazovanja u Hrvatskoj (CROSBI ID 586664)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Odobaša, Rajko ; Legčević, Jelena Rezultati neoliberalnih reformi visokog obrazovanja: primjer sveučilišta Berkeley i njegove pouke za izmjenu i/ili dopunu bolonjskog sustava obrazovanja u Hrvatskoj // Četvrta interkatedarska konferencija katedri za ekonomsku teoriju i sličnih katedri na fakultetima društvenih znanosti u RH Zagreb, Hrvatska, 28.11.2011-29.11.2011

Podaci o odgovornosti

Odobaša, Rajko ; Legčević, Jelena

hrvatski

Rezultati neoliberalnih reformi visokog obrazovanja: primjer sveučilišta Berkeley i njegove pouke za izmjenu i/ili dopunu bolonjskog sustava obrazovanja u Hrvatskoj

U Friedmanovoj programatskoj knjizi Sloboda izbora iz 1980. godine, klasičnom djelu neoliberalne filozofije i političke ekonomije, kao ogledan primjer niske kvalitete nastave i neefikasnosti studiranja eksplicite se, uz neke druge visokoobrazovne institucije, navodi slučaj poznatog kalifornijskog državnog sveučilišta Berkley. U cilju poboljšanja loših pedagoških i studijskih pokazatelja na ovom i drugim državnim koledžima i sveučilištima u Sjedinjenim Državama Milton Friedman predlaže uvođenje individualiziranih školarina umjesto javnog financiranja visokog obrazovanja. Visoke školarine trebaju pokriti veći dio ili čak cjelinu troškova studiranja, a novac za njih dolazio bi od roditelja, zarade samih studenata, od studentskih kredita i stipendija. Privatno financiranje visokog obrazovanja bi također doprinjelo ispravljanju nepravde proizašle iz državnih izdataka na visoko obrazovanje budući da takav mehanizam prenosi prihod sa siromašnijih na bogatije društvene slojeve. Drugim riječima, uvođenje školaqrina bi promijenilo situaciju u kojoj javno financiranje visokog obrazovanja najviše pogoduje pojedincima iz obitelji sa srednjim i visokim prihodima jer upravo oni dva do tri puta češće upisuju fakultet od osoba s nižim prihodima i pohađaju skuplje visokoobrazovne institucije. Smanjenje fiskalne odgovornosti države za visoko obrazovanje (i znanost) i uvođenje individualiziranih školarina predstavljaju jednu od mjera za koje se u okviru programa strukturnih reformi visokog obrazovanja zalažu protagonisti neoliberalne ideologije i prakse. Ostale deklarirane promjene se odnose na poticanje kompetititvnosti između javnog i privatnog sektora obrazovanja, usmjeravanje visokoobrazovnih institucija na tržišno stjecanje prihoda, povećanje socijalne mobilnosti i smanjivanje nejednakosti, te povećanje ekonomskih i političkih sloboda i prava. Pod etiketom rješavanja krize obrazovanja sve su ove neoliberalne reformske mjere u posljednjih tridesetak godina bile implementirane u američki sustav visokog obrazovanja. Spomenimo ovdje tek rast iznosa školarina koje su na kalifornijskim državnim sveučilištima narasle sa oko 500 dolara krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća na današnjih 10.000 dolara. U ovom će se radu kroz analizu rezultata znanstvenih istraživanja o posljedicama sprovedenih reformskih obrazovnih politika u američkom visokom obrazovanju, posebice u paradigmatskom slučaju Berkley sveučilišta, pokušati odgovoriti na najvažnija pitanja o učincima neoliberalnog obrazovnog eksperimenta: da li je povećana kvaliteta obrazovanja, studiraju li studenti efikasnije nego ranije, jača li ili slabi reprodukcija socijalnih razlika, koje su promjene u sadržajima znanja i programima društvenih znanosti, odnosno koji tip visokoobrazovanih stručnjaka danas prizvode američka sveučilišta. Kako na cijeloj zapadnoj hemisferi i u europskim zemljama aktualne i raširene reforme visokog obrazovanja (uključujući tu i Bolonjsku reformu) sadrže elemente iz neoliberalnog programa preobrazbe visokog obrazovanja, doprinos ovog rada sastoji se u uočavanju pogrešnih rješenja i negativnih posljedica ranije sprovedene reforme američkog visokog obrazovanja te u iznošenju prijedloga za izmjenu i/ili dopunu bolonjskog sustava na fakultetima društvenih znanosti.

visoko obrazovanje ; Bolonjski proces

nije evidentirano

engleski

The results of neoliberal reforms of higher education: the case of Berkeley and its lessons for the modification and / or supplement the Bologna education system in Croatia

nije evidentirano

higher education ; Bologna process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Četvrta interkatedarska konferencija katedri za ekonomsku teoriju i sličnih katedri na fakultetima društvenih znanosti u RH

predavanje

28.11.2011-29.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija