Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU (CROSBI ID 770614)
Druge vrste radova | elaborat/studija
Podaci o odgovornosti
Anić, Ivan Damir ; Budak, Jelena ; Pecotić Kaufman, Jasminka ; Radas, Sonja ; Rajh, Edo ; Slijepčević, Sunčana
hrvatski
Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU
Svrha ovog istraživanja bila je provesti analizu utvrđivanja mjerodavnog tržišta i izračuna tržišnih udjela u djelatnosti trgovine na malo robom široke potrošnje u Europskoj uniji i Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno korištenjem sekundarnih podataka i anketnog istraživanja s uzorkom od 1025 potrošača. Istraživanje je pokazalo da obuhvat mjerodavnog tržišta čine supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice, i male klasične prodavaonice. Obuhvat mjerodavnog zemljopisnog tržišta čini u največem broju slučaja lokalno tržište. Veličina tržišta robe široke potrošnje koju uzima ATZN je podcijenjena i stoga su tržišni udjeli maloprodavavača precijenjeni. Tržišni udjeli i indeksi koncentracije znatno osciliraju s obzirom na promjenu obuhvata mjerodavnog tržišta i korištene izvore podataka. Predložene su smjernice za poboljšanje metodologije.
mjerodavno tržište; tržišni udjeli; maloprodaja robom široke potrošnje
nije evidentirano
engleski
Relevant market and market shares in the retail trade sector in Croatia and EU
nije evidentirano
relevant market; market shares; retail sale of daily consumer goods
nije evidentirano
Podaci o izdanju
studija EIZ
2012.
nije evidentirano
objavljeno