Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rano učenje hrvatskoga kao inoga jezika ili Što je kroatistima ostavila Mirjana Vilke? (CROSBI ID 586441)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cvikić, Lidija Rano učenje hrvatskoga kao inoga jezika ili Što je kroatistima ostavila Mirjana Vilke? // Jezik kao informacija / Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa, 2012. str. 38-39

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija

hrvatski

Rano učenje hrvatskoga kao inoga jezika ili Što je kroatistima ostavila Mirjana Vilke?

U posljednjih je petnaestak godina objavljen niz radova o hrvatskome kao inome jeziku (za pregled vidi Kanajet-Šimić i Cvikić 2012, Cvikić i Jelaska 2005). Glavnina onih koji su primijenjenolingvističke naravi bavi se temama učenja i poučavanja odraslih inojezičnih govornika hrvatskoga. Istraživanja usmjerena k inojezičnih govornicima mlađe dobi, odnosno učenicima kojima je hrvatski drugi, nasljedni ili strani jezik, još su uvijek nedovoljno brojna i opsežna (npr. Cvikić i Kuvač 2007, Kuvač i Cvikić 2004), premda je riječ o velikoj populaciji. Prema dostupnim podatcima u školskoj je godini 2008. u Republici Hrvatskoj 1.600 djece pohađalo vrtiće na materinskome jeziku koji nije hrvatski, a oko 4.400 učenika pohađalo je osnovnu školu na manjinskome jeziku prema programima A i B (www.mzos.hr). Osim toga, znatnome broju učenika u osnovnim školama na hrvatskome jeziku hrvatski nije materinski jezik (npr. pripadnici pojedinih manjina ili useljenici u Hrvatsku), a sustavom hrvatske nastave u inozemstvu obuhvaćeno je oko 7.000 učenika (www.mzos.hr). Uzmu li se u obzir sve prednosti ovladavanja jezikom u mlađoj dobi, nedovojbeno je da bi se istraživanjima ovladavanja i poučavanja hrvatskome jeziku inojezičnih govornika mlađe dobi trebala posvetiti znatno veća pozornost od (do)sadašnje. U tome smislu od iznimne važnosti mogu biti rezultati istraživanja ranoga učenja stranih jezika koje nam je u nasljeđe ostavila Mirjana Vilke. U ovome će se radu raspravljati o tome kako se spoznaje plodnoga rada M. Vilke mogu primijeniti na poučavanje hrvatskoga jezika u ranoj dobi kada je on drugi, nasljedni i strani jezik. Raspravljat će se i o pitanjima vezanim uz školovanje nastavnika hrvatskoga jezika, odnosno nužnim didaktičkim i metodičkim znanjima koja bi trebali imati oni koji hrvatskome jeziku poučavaju inojezične govornike mlađe dobi.

hrvatski kao ini jezik; rano učenje; rano učenje stranoga jezika

nije evidentirano

engleski

Early Learning of Croatian as L2 or Mirjana Vilke's Legacy to Croatian Language Teachers and Researchers

nije evidentirano

Croatian as L2; early language learning; early foreign language learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-39.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik kao informacija

Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan

Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa

978-953-6979-96-7

Podaci o skupu

XXVI. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku "Jezik kao informacija"

predavanje

11.05.2012-13.05.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija