Upravljanje kvalitetom i ostvarivanje konkurentske prednosti u poduzećima konditorske industrije u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 372239)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Čavić, Dalibor
Mencer, Ivan
Jelenc, Lara
hrvatski
Upravljanje kvalitetom i ostvarivanje konkurentske prednosti u poduzećima konditorske industrije u Republici Hrvatskoj
Proizvod je danas pojam i objek kojega se ne može odvojiti od atributa kvalitete. Odnosno, može se reći da on predstavlja manifestaciju kvalitete. Da bi se to i ostvarilo, kvalitetom je nužno efikasno upravljati. Stoga se kao nužnost javlja primjena procesnog i kontinuiranog pristupa upravljanju kvalitetom. Svrha i cilj istraživanja su razmotriti relevantne odrednice strateškog i održivog razvoja konditorske industrije, ulogu upravljanja kvalitetom u ostvarivanju konkurentske prednosti, te potencijalne izvore kvalitete kao i njene različite aspekte tj. sagledavajući je kroz vanjsko i unutrašnje okruženje konditorskog poduzeća. Cilj prethodno navedenog je definirati sredstvo ostvarivanja diferencijacije u odnosu na globalnu konkurenciju. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da se kroz niz normi i sustava upravljanja kvalitetom u hrvatskoj kontitorskoj industriji otvaraju mogućnosti za ostvarivanje konkurentskih prednosti. No, svijest o tome još je vrlo malo raširena, posebice kada se u obzir uzme stav i ponašanje vrhovnog menadžmenta. Također je uočljivo da se aktualne norme i sustavi često prihvaćaju paušalno. Slijedi konstatacija da potencijali ovakvog pristupa u ostvarivanju prednosti nad konkurencijom, iako dokazani, nisu ni približno iskorišteni. Upravo radi toga dan je prijedlog modela konkurentskih prednosti s intencijom lakšeg uočavanja problematike, ali i radi olakšane primjene koncepta upravljanja kvalitetom.
upravljanje kvalitetom ; troškovi kvalitete ; lanac vrijednosti ; konkurentska prednost ; strategije diferencijacije i integracije ; konditorska industrija ; inovacije
nije evidentirano
engleski
Quality Management and Competitive Advantage achievement in Confectionery Industry in Republic of Croatia
nije evidentirano
quality management ; quality costs ; value chain ; competitive advantage ; differentiation and integration strategies ; confectionery industry ; innovation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
91
07.02.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka