Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava hrvatskoga jezika u višejezičnoj sredini (CROSBI ID 46219)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna Nastava hrvatskoga jezika u višejezičnoj sredini // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 271-282

Podaci o odgovornosti

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

hrvatski

Nastava hrvatskoga jezika u višejezičnoj sredini

Rad proizlazi iz dosadašnjih istraživanja usvajanja jezika učenika romske nacionalnosti u Međimurskoj županiji. Naime, pokazalo se da ti učenici zaostaju u svladavanju jezičnih kompetencija na nematerinskom (hrvatskom) jeziku što im znatno otežava praćenje nastave, socijalizaciju s ostalim učenicima te često uzrokuje odustajanje od školovanja. Zaostajanje u usvajanju hrvatskoga jezika uvjetovano je jezičnim i nejezičnim čimbenicima koji su međusobno povezani. U nizu dosadašnjih radova taj je problem promatran s aspekta učenika (Cvikić, Jelaska, Kuvač i sur.), a u ovom radu u istraživanje ćemo uključiti učitelje razredne nastave. Zanimalo nas je kako učitelji doživljavaju to stanje, koja su njihova očekivanja od učenika, kako organiziraju načine poučavanja, samoprocjena vlastitih kompetencija u radu s višejezičnim i jednojezičnim učenicima u istom razredu (horizontalna višejezičnost), stručna pomoć i podrška koje mogu koristiti. Na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o posebnostima i teškoćama koje učitelji navode u svome radu te se promišlja o mogućnostima njihova otklanjanja.

nastava hrvatskoga jezika, višejezična sredina, kompetencije učitelja, višejezični razred.

nije evidentirano

engleski

Teaching Croatian in a multi-lingual environment

nije evidentirano

Croatian language teaching, multi-lingual environment, teachers competences, multilingual class

nije evidentirano

Podaci o prilogu

271-282.

objavljeno

Podaci o knjizi

Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete

Bežen, Ante ; Majhut, Berislav

Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-7210-43-4

Povezanost rada

Filologija