Nastava hrvatskoga jezika u višejezičnoj sredini (CROSBI ID 46219)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna
hrvatski
Nastava hrvatskoga jezika u višejezičnoj sredini
Rad proizlazi iz dosadašnjih istraživanja usvajanja jezika učenika romske nacionalnosti u Međimurskoj županiji. Naime, pokazalo se da ti učenici zaostaju u svladavanju jezičnih kompetencija na nematerinskom (hrvatskom) jeziku što im znatno otežava praćenje nastave, socijalizaciju s ostalim učenicima te često uzrokuje odustajanje od školovanja. Zaostajanje u usvajanju hrvatskoga jezika uvjetovano je jezičnim i nejezičnim čimbenicima koji su međusobno povezani. U nizu dosadašnjih radova taj je problem promatran s aspekta učenika (Cvikić, Jelaska, Kuvač i sur.), a u ovom radu u istraživanje ćemo uključiti učitelje razredne nastave. Zanimalo nas je kako učitelji doživljavaju to stanje, koja su njihova očekivanja od učenika, kako organiziraju načine poučavanja, samoprocjena vlastitih kompetencija u radu s višejezičnim i jednojezičnim učenicima u istom razredu (horizontalna višejezičnost), stručna pomoć i podrška koje mogu koristiti. Na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o posebnostima i teškoćama koje učitelji navode u svome radu te se promišlja o mogućnostima njihova otklanjanja.
nastava hrvatskoga jezika, višejezična sredina, kompetencije učitelja, višejezični razred.
nije evidentirano
engleski
Teaching Croatian in a multi-lingual environment
nije evidentirano
Croatian language teaching, multi-lingual environment, teachers competences, multilingual class
nije evidentirano
Podaci o prilogu
271-282.
objavljeno
Podaci o knjizi
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-7210-43-4