Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Održivost razvitka unutarnjih plovnih putova sa osvrtom na rijeku Savu (CROSBI ID 372218)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kraljević, Dario Održivost razvitka unutarnjih plovnih putova sa osvrtom na rijeku Savu / Bukljaš Skočibušić, Mihaela (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2012

Podaci o odgovornosti

Kraljević, Dario

Bukljaš Skočibušić, Mihaela

hrvatski

Održivost razvitka unutarnjih plovnih putova sa osvrtom na rijeku Savu

Od vremena najstarijih civilizacija rijeke zauzimaju stanovitu ulogu svojevrsnih integratora određenih prostora. Rijeka je najbolji prirodni put koji je postojao davno prije čovječanstva uopće. Kroz povijest su ljudi nastojali iskoristiti rijeku na sve moguće načine kako za prijevoz ljudi i tereta, tako i za ribarenje i prijevoz plijena. Prvo su to činili nizvodno uz pomoć spojenih balvana, jer je taj način bio najlakši i prirodan. Tek kad su sagrađena prva lakša plovna sredstva, počinju rijeku iskorištavati i uzvodno. Rijeke imaju mnogobrojne prirodne i društveno- gospodarske funkcije. Njihova neprocjenjiva važnost je što su one staništa raznim biljkama i životinjama. Isto tako, ne manje važna činjenica je da rijeke imaju izrazito društvenu-gospodarsku ulogu, posebno prometnu, energetsku, vodoopksrbnu te sportsko-rekreacijsku. Prijevoz riječnim putem danas se smatra jednim od ekološki najprihvatljivijih prijevoza uopće. On je i svakako jeftiniji, ekonomičniji i pouzdaniji naspram drugih prijevoza. Također, prema mnogim istraživanjima unutarnja plovidba se pokazala kao jedan od najsigurnijih načina transporta jer je broj nesreća u unutarnjoj plovidbi izrazito nizak, a ukoliko i dođe do nesreće, ljudske ozljede i materijalna šteta su rijetki. U Europi postoji više od 30 000 kilometara kanala i rijeka kojima se svakodnevno prevozi raznovrstan teret kao što su primjerice industrijska roba, građevinski materijali, kontejneri, tereti velikih dimenzija, otpad i slično. Prema Europskom sporazumu o glavnim plovnim putovima od međunarosnog značaja, plovni putovi triju rijeka i budućeg kanala Dunav-Sava, te luke u Osijeku, Vukovaru, Slavonskom brodu i Sisku, Republiku Hrvatsku uvrštavaju u mrežu europkih plovnih putova i luka za međunarodnu plovidbu. Od postojećih plovnih putova u Hrvatskoj rijeka Sava je u najlošijem stanju, te je na svom većem dijelu klasificirana kao plovni put AGN klase III. Međutim, neosporna je činjenica da Sava ima veliki potencijal za ubrzavanje transfera robe, te postaje okosnica intermodalnog prometa u Europi.

rijeka Sava; održivi razvitak; unutarnja plovidba

nije evidentirano

engleski

Sustainable development of inland waterways with emphasis on the Sava River

nije evidentirano

Sava river; sustainable development; inland navigation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

08.05.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport