Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 579215

Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje


Jakopović, Željko
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 147 (2006), 1; 17-32 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 579215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje
(Secondary Students Success in Physics and Its Assessment)

Autori
Jakopović, Željko

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 147 (2006), 1; 17-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum usmjeren prema učeničkim postignućima; kognitivna postignuća; vrjednovanje postignuća; strategije poučavanja i učenja
(outcome-directed curriculum; cognitive achievement; outcome assessment; teaching and learning strategies)

Sažetak
Na početku 21. stoljeća u informatičko-komunikacijskom dobu i velikoj dinamici promjena, posebno u znanstveno-tehnološkom području, zahtjeva se efikasniji odgoj i obrazovanje. Na temelju općeg okvira promjena u obrazovanju u radu se istražuje povezanost glavnih sastavnica suvremenog nastavnog procesa u prvim i drugim razredima gimnazijskih programa fizike. Korelacijskim istraživanjem procijenjena je povezanost očekivanih kognitivnih postignuća s njihovim vrednovanjem te sa strategijama i metodama poučavanja i učenja. Pretpostavljene su razine kognitivnih postignuća faktografsko znanje, konceptualno razumijevanje, primjena i kreativno rješavanje problema, koje se temelje na Bloomovoj klasifikaciji. Vrednovanje je provedeno kriterijskim testovima koji pokrivaju očekivana kognitivna postignuća u nastavnom programu fizike za prvi i drugi razred gimnazije. Rezultati su pokazali najmanju korelaciju između učeničkih ocjena na kraju školske godine i razine konceptualnog razumijevanja fizike. Ocjenama se uglavnom najmanje vjerodostojno (objektivno) vrednuje razina konceptualnog razumijevanja. Na temelju istraživanja predlaže se prvi korak u osuvremenjivanju nastavnog plana i programa iz fizike kojeg čine promjene operativnog plana i programa nastavnika, a sastoji se u usmjeravanju planiranja prema učeničkim postignućima i njihovom vrednovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Željko Jakopović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Jakopović, Željko
Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 147 (2006), 1; 17-32 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Jakopović, Ž. (2006) Učenička postignuća iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje. Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 147 (1), 17-32.
@article{article, author = {Jakopovi\'{c}, \v{Z}.}, year = {2006}, pages = {17-32}, keywords = {kurikulum usmjeren prema u\v{c}eni\v{c}kim postignu\'{c}ima, kognitivna postignu\'{c}a, vrjednovanje postignu\'{c}a, strategije pou\v{c}avanja i u\v{c}enja}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {147}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {U\v{c}eni\v{c}ka postignu\'{c}a iz fizike u gimnaziji i njihovo vrjednovanje}, keyword = {kurikulum usmjeren prema u\v{c}eni\v{c}kim postignu\'{c}ima, kognitivna postignu\'{c}a, vrjednovanje postignu\'{c}a, strategije pou\v{c}avanja i u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Jakopovi\'{c}, \v{Z}.}, year = {2006}, pages = {17-32}, keywords = {outcome-directed curriculum, cognitive achievement, outcome assessment, teaching and learning strategies}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {147}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {Secondary Students Success in Physics and Its Assessment}, keyword = {outcome-directed curriculum, cognitive achievement, outcome assessment, teaching and learning strategies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font