Didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja (CROSBI ID 586266)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac, Ružica
hrvatski
Didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja
Ako dobro učenje promatramo kao konstruktivno, kumulativno, saradničko i samoregulirajuće, onda su moguće metodičke kompetencija učenika sadržane u kombinaciji iskustvenog i aktivnog učenja, gdje učenici uče kako izabrati optimalnu metodu učenja, rješavati probleme i planirati učenje. Stoga je ovaj rad orijentiran na didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja. Cilj je ispitati koliko su nastava i učenje oblikovani u skladu s tim pluralnim stremljenjima, prema procjenama stručnih suradnika iz 89 osnovnih škola. Rezultati su pokazali da se nastava u obuhvaćenim školama okreće prema smislenom, umjesto verbalnom učenju, opada dominacija frontalnog rada, a rastu suradnički poticaji. Najmanje, ili vrlo rijetko, se primjenjuju metode vezane za zauzimanje stajališta, poticanje kritičkog mišljenja, kreativnosti, eksperimentiranja, učenja kroz igru i diskusiju te metaplanski i meditativni pristupi. Nastava se najviše ostvaruje metodama predavanja i razgovora, uz osjetan pokušaj njezina obogaćivanja individualnim i skupnim radom učenika.
Nastava; učenje; metode; didaktički i metodički pluralizam
nije evidentirano
engleski
Didactic and methodological pluralism of teaching and learning
nije evidentirano
Teaching; learning; methods; didactic and methodological pluralism2
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni didaktički izazovi
Podaci o skupu
Suvremeni didaktički izazov
predavanje
23.09.2010-25.09.2010
Subotica, Srbija