Ocjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku (CROSBI ID 46186)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Aladrović Slovaček, Katarina ; Kolar Billege, Martina
hrvatski
Ocjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku
Jezične djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje) su različite aktivnosti čijim se sustavnim provođenjem znatno olakšava usvajanje jezičnih sadržaja (Pavličević-Franić, 2005). Pisanje je složena produktivna djelatnost koja zahtijeva visok stupanj poznavanja jezičnoga znanja (gramatičko, tekstno i pragmatičko). Sve te dijelove jezičnoga znanja usmjerava komunikacijsko-jezična kompetencija (Valdevit, Jelaska, 2009) koja se može pratiti samo u ostvarenju, u konkretnoj jezičnoj uporabi pa je stoga njezino procjenjivanje i ocjenjivanje specifično. Procjenjivanje se može definirati kao davanje suda o korisnikovome jezičnome znanju i umijeću, a procjenjivati se može na temelju jezičnoga ispita, ali i na temelju promatranja korisnika u različitim jezičnim djelatnostima (Jelaska i Cvikić, 2008). U ovom će se radu istraživati ocjenjivanje i značenje ocjene pismenih sastavaka učenika. U ZEROJ-u (2005) procjenjivanje, ocjenjivanje i vrjednovanje smatra se važnim segmentom napretka u poučavanju i učenju jezika i preporučuje pojedinačno procjenjivanje. U izvedbenim testovima jezične djelatnosti se procjenjuju u komunikacijskome činu, najčešće kao testovi govorenja ili pisanja (McNamara, 2005). Nacionalni kurikuli nekih država daju smjernice za vrjednovanje jezičnih djelatnosti što učiteljima uvelike olakšava procjenjivanje. Cilj ovoga rada je istražiti kako (prema kojim kriterijima) učitelji razredne nastave (N = 31) ocjenjuju ostvarenje jezične djelatnosti pisanja. Kako ne postoje standardizirani kriteriji za procjenu jezične djelatnosti pisanja, nego samo predloženi pristupi (Težak, 1998 ; Visinko, 2007 i 2010), pokazuje se da se oni u praksi na različite načine ostvaruju. Jezična djelatnost pisanja jedna je od temeljnih jezičnih djelatnosti na kojoj se procjenjuje učenikovo znanje materinskoga jezika i o čijim rezultatima ovisi učenikova budućnost (državna matura, buduća mala matura). Ovo istraživanje usmjereno je na prikaz trenutne situacije i može otvoriti put standardizaciji kriterija za procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja.
jezične djelatnosti, pisanje, ocjenjivanje, materinski jezik
nije evidentirano
engleski
Assessment of writing skills in the mother tongue
nije evidentirano
language skills, writing, assessment, knowledge of mother tongue
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-29.
objavljeno
Podaci o knjizi
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete
Bežen, A. ; Majhut, B.
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-7210-43-4