Sustavi znanja u potpori upravljanju kvalitetom softverskog proizvoda (CROSBI ID 183676)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Bevanda, Vanja ; Sinković, Giorgio
hrvatski
Sustavi znanja u potpori upravljanju kvalitetom softverskog proizvoda
Suvremeno poslovanje postavlja jasne i stroge zahtjeve proizvođačima poslovnih softverskih rješenja za isporukom kvalitetnog proizvoda, što je brže moguće i u okviru utvrđenog budžeta, kako bi se adekvatno odgovorilo pritiscima konkurencije i promjenjivim zahtjevima tržišta. Tri su osnovna ograničenja ispunjenju tih zahtjeva: troškovi, kvaliteta i vrijeme. I bez dodatnog opterećenja zahtjevima upravljanja kvalitetom, većina današnjih projekata razvoja softvera premašuje planirane budžete i vrijeme razvoja. Zbog specifičnosti softverskog proizvoda, jedan od problema upravljanja kvalitetom je činjenica da ni kupac ni proizvođač nemaju točnu predodžbu konačnog proizvoda niti njegove kvalitete, a ukoliko ju i imaju, podložna je promjenama tijekom životnog ciklusa razvoja softverskog proizvoda. Kupac mijenja svoje zahtjeve tijekom razvoja softvera i s time i temeljne kriterije za ocjenu kvalitete. Relativnu važnost značajki kvalitete softverskog proizvoda nije moguće generalizirati i ona ovisi kako o proizvodu tako i o konkretnom kupcu. Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku razvojnog tima proizvođača softvera koji podržava rad medicinskih ustanova i njihovih korisnika. Popunjeni upitnici su poslužili kao ulazni podaci (slučajevi) u bazu znanja slučajeva na čijem temelju je bilo moguće izvesti induktivno zaključivanje.
upravljanje kvalitetom; softver; sustav znanja
nije evidentirano
engleski
Knowledge-Based System Supporting Software Quality Management
nije evidentirano
Quality management; software; knowledge-based system
nije evidentirano