Support for parents and understanding the potential of daily routines (CROSBI ID 586000)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Sekušak-Galešev, Snježana ; Davosir, Mirjana
engleski
Support for parents and understanding the potential of daily routines
Općepoznate teze, u odnosu na koje u posljednjih desetak godina postoji prilično veliko slaganje, ukazuju na nekoliko promjena uloge stručnjaka u ranoj intervenciji. Jedna od tih je i ona koja tvrdi da će stručnjak koji roditelja poduči važnostima svakodnevnih aktivnosti i njihovom potencijalu za učenje mnogo više učiniti za povećanje dječje kompetentnosti od onih koji svoju intervenciju vežu uz obaveznu tjednu terapeutsku satnicu (Roper i Dunst, 2003). Usmjerenost stručnjaka na veću potporu roditeljima, nego djetetu se oslanja na bogato argumentirane teorije o značaju odnosa između djeteta i njegovih važnih odraslih, odnosno, primarnih skrbnika (More, 2009). Budući su svakodnevne rutine (situacije hranjenja, oblačenja i dr.) za djecu s dokazanim teškoćama u razvoju izvor raznovrsnih prilika interakcije i mnogostrukih razvojnih ciljeva, cilj je ovog istraživanja bio uključiti roditelje u procjenu nekih adaptivnih i socijalnih vještina, odabir prioritetnih razvojnih ciljeva i izradu obiteljskog plana podrške. Tijekom osam mjeseci, stručnjaci koji su uključeni u neposredni rad s djecom u dobi od dvije do šest godina, kao i njihovim obiteljima, temeljem pristupa baziranog na dječjim aktivnostima (i interesima) kreirali su sustav procjene i intervencije. Iako rezultati finalnog ispitivanja ukazuju na pozitivan pomak u svladavanju većine opserviranih vještina, doprinos ove vrste planiranja intervencije u kvalitativnom je smislu bolje rezultate dao na subjektivnom osjećaju veće kompetentnosti roditelja i njihove veće uključenosti.
parents ; developmental support ; daily routines
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
50-50.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu Djelovati rano : zašto i kako? : program i zbornik sažetaka
Cepanec, Maja ; Bučar, Marina
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)
978-953-55853-2-9
Podaci o skupu
Hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu (2 ; 2011)
predavanje
29.09.2011-02.10.2011
Beli Manastir, Hrvatska