Komponente programa brige o sebi djece prdškolske dobi s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 372077)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Pinkert, Renata
Mlinarević, Vesnica
Romstein, Ksenija
hrvatski
Komponente programa brige o sebi djece prdškolske dobi s cerebralnom paralizom
Cerebralna paraliza označuje skupinu neprogresivnih motoričkih poremećaja uzrokovanih razvojnim oštećenjem mozga u ranom stadiju razvoja. Oštećenje mozga posljedica je neprogresivnih patološkoh procesa: vaskularni poremćaji, hipoksije, hemoragije, infekcije, razvojne anomalije mozga, hidrocefalus i sl. Tjelesna oštećenja razumijevaju funkcionalne i motoričke smetnje i ograničenja uzrokovana oštećenjima lokomotornog aparata, oštećenjem centralnog perifernog živčanog sustava i kroničnim bolestima. Ova djeca su ograničena pokretljivosti, tako da svoje spoznaje stječu na drugačiji način od pokretne djece. U realizaciji programa treba predvidjeti mogućnost korištenja pomagala, specijalnog namještaja i opreme. Kod svih dijelova programa, pogotovo kod hranjenja, kroz interakciju prevođenja zadataka u prirodnim situacijama, treba poštivati specifičnosti djece s kroničnim bolestima u smislu posebnog režima ishrane i života uopće.
cerebralna paraliza; oštećenje; razvoj; program rada; samostalnost
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
cerebral palsy; damage to; the development of the program of work; independence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
01.06.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek