Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 577099

Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece


Gazibara, Senka; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece // III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera, Studij psihologije, 2012. str. 117-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece
(Frequency of assertive, non-assertive and agressive behaviour among schoolchildren.)

Autori
Gazibara, Senka ; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera, Studij psihologije, 2012, 117-138

ISBN
978-953-314-045-2

Skup
Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja (3 ; 2010)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.-27.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Asertivno; neasertivno i agresivno ponašanje
(Assertive; non-assertive and agressive behaviour)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece na primjeru jedne osječke osnovne škole, u sklopu školskih preventivnih programa. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici petih, šestih i sedmih razreda, N=151 (M=67, Ž=84), odnosno 73% učenika viših razreda. Instrument korišten u istraživanju sastojao se od dva dijela. U prvom su dijelu učenici procjenjivali vlastitu asertivnost, odnosno razvijenost vještina koje im omogućavaju da se izbore za svoja prava, a pri tome ne narušavaju prava drugih. U drugom je dijelu upitnika učenicima ponuđena 21 opisana problemska situacija iz svakodnevnog života i okružja te su učenici odabirali jedno od tri ponuđena rješenja (asertivno, neasertivno ili agresivno). U obradi je podataka primijenjena deskriptivna statistika, t-test, hi kvadrat test i analiza varijance. Rezultati istraživanja prikazani su unutar određene dobi, zbog različitih razvojnih potreba ispitane djece i što učinkovitije prevencije usmjerene na uočene deficite vezane za osnovne elemente asertivnog ponašanja. Naime, u najvećem dijelu ispitanih problemskih situacija, više od polovice obuhvaćenih učenika opredijelilo se za neasertivna ili agresivna rješenja opisanih problemskih situacija, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnim programima treba dati vještinama asertivnosti te poticati njihov razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek