Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 576545

Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva


Ercegovac-Jagnjić, Gordana
Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva // Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece), 4 (2003), (4); 152-161 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva
(Teacher music education as an important factor of the upcoming education reform)

Autori
Ercegovac-Jagnjić, Gordana

Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece) (1334-5982) 4 (2003), (4); 152-161

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Glazbeno obrazovanje učitelja; koncepcija glazbene nastave; reforma obrazovanja
(Teacher music education; music education concept; education reform)

Sažetak
U duhu predstojećih promjena hrvatskog školstva, nezaobilazna promišljanja prisutna su i u modelu obrazovanja hrvatskih učitelja. Posljednje desetljeće donijelo je krupne promjene i to prvenstveno uvođenjem četverogodišnjeg studija u obrazovanju učitelja, što je rezultiralo kvalitativnim pomakom, između ostaloga, i njihove glazbene naobrazbe. No, jesmo li zadovoljni zastupljenošću glazbenih sadržaja na učiteljskim studijima? Osigurava li ovakav model školovanja učitelja dostatna znanja i razvijene vještine i sposobnosti potrebne za glazbene aktivnosti u nižim razredima osnovne škole? Gdje je mjesto glazbenoj kulturi u osnovnoj školi i koja je njena uloga u životu djeteta? Hrvatsko školstvo današnjice odnosi se prema glazbenoj umjetnosti kao prema ropkinji. Glazbena umjetnost se promatra kao manje bitan segment općeg obrazovanja, iako je njeno prisustvo u životu djeteta (svakog čovjeka) svakodnevna pojava i potreba. Život djeteta, čovjeka, nije moguće zamisliti bez glazbe, a ipak je njen status u općeobrazovnom sustavu marginaliziran. Trebaju li školski predmeti sa svojim sadržajima egzistirati u duhu poštovanja, tolerantnosti i autonomnih vrijednosti, ili se trebaju promatrati u svjetlu redoslijeda važnosti i nevažnosti, ekonomske isplativosti i profitabilnosti? U neprestanim promišljanjima o koncepciji škole za 21. stoljeće, pred nas se postavlja odgovornost i obveza provođenja kvalitativnih promjena u obrazovanju učitelja, jer ćemo samo tako postići zajednički nam cilj koji vodi dobrobiti djeteta – učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Gordana Ercegovac-Jagnjić, (207274)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA