Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značenje ranog prepoznavanja rizičnih čimbenika u prevenciji teškoća čitanja (CROSBI ID 183305)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lenček, Mirjana ; Kolundžić, Zdravko ; Arapović, Diana Značenje ranog prepoznavanja rizičnih čimbenika u prevenciji teškoća čitanja // Paediatria Croatica, 56 (2012), 1; 21-27

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana ; Kolundžić, Zdravko ; Arapović, Diana

hrvatski

Značenje ranog prepoznavanja rizičnih čimbenika u prevenciji teškoća čitanja

U Hrvatskoj je vrlo malo istraživanja usmjereno na vezu prijevremenoga rođenja i uspjeha prijevremeno rođene djece u čitanju i pisanju. Poznato je da prijevremeno rođenje predstavlja čimbenik neurorizika za razvoj, a u području jezika, čitanja i pisanja još su nedostatna objašnjenja posljedica koje iz toga proizlaze. Prijevremeno rođena djeca nerijetko iskazuju niža postignuća u složenijim aktivnostima i vještinama, kao kod čitanja i pisanja, dok razvoj u području jednostavnijih procesa teče uredno. Upravo zbog takvih odnosa, nije rijetkost da nedostatnosti ostanu neotkrivene. Cilj ovoga rada bio je ustanoviti jesu li vrijednosti perinatalnih mjera – gestacijske dobi, porođajne mase, vrijednosti APGAR-a 1 i 2 predviđatelji vještine čitanja, a njihove niže vrijednosti, kakve postoje kod prijevremeno rođene djece, povezane s teškoćama u čitanju. Ispitano je 34-ero prijevremeno rođene djece i 34-ero djece kontrolnoga uzorka. Rezultati su pokazali da se temeljem mjerenih perinatalnih čimbenika može predvidjeti uspjeh u čitanju, mjeren u dobi između desete i jedaneste godine djece. Među prijevremeno rođenom djecom moguće je govoriti i o većoj učestalosti teškoća čitanja u odnosu na kontrolni uzorak. Namjera je ovoga rada upozoriti na potrebu sustavnih praćenja i logopedske procjene prijevremeno rođene djece, posebno u području jezika i predvještina čitanja. Preventivne aktivnosti trebaju obuhvatiti i programe intervencije u ovim područjima kako bi se spriječio nastanak teškoća učenja.

prijevremeno rođenje; čitanje

nije evidentirano

engleski

Importance of early recognition of risk factors for preventing reading dificulties

nije evidentirano

premature birth; reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56 (1)

2012.

21-27

objavljeno

1330-1403

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost