Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 575579

Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om


Velki, Tena; Cimer, Renata
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om // Klinička psihologija, 4 (2011), 1-2; 71-87 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om
(THE APPLICATION OF THE ECOLOGICAL SYSTEMS THEORY IN WORKING WITH A CHILD WITH ADHD)

Autori
Velki, Tena ; Cimer, Renata

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 4 (2011), 1-2; 71-87

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Teorija ekoloških sustava; ADHD; prikaz slučaja; rizični i zaštitni faktori
(Ecological systems theory; ADHD; case study; risk and protective factors)

Sažetak
ADHD (poremećaj pažnje/hiperaktivni poremećaj) jedan je od najčešćih poremećaja ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji. Teškoće u učenju, slabi školski rezultati, problemi u međuvršnjačkim odnosima, problemi s kontrolom ponašanja svakodnevica su djece s ADHD-om. Nerazumijevanje samog poremećaja, djetetovih osjećaja i nemogućnosti da se adekvatno nosi sa svakodnevnim zahtjevima rijetko su prepoznati na vrijeme. Roditelji i učitelji nedovoljno su upoznati sa simptomima poremećaja i načinima pomoći i pružanja podrške ovakvoj djeci. Cilj ovog rada je prikazati na primjeru sedmogodišnjeg dječaka s ADHD-om različite načine rada kako bi mu se osigurala adekvatna podrška i pomoć nužna za njegov napredak. Ono što ovaj primjer prikazuje je rad na 3 razine ekološkog sustava: na individualnoj (sa samim djetetom, njegovim osobinama, nedostacima, snagama i potencijalima), na mikrosustavu (rad s obitelji djeteta) i na egzosustavu (rad s učiteljicom i asistenticom u nastavi). Na taj način zahvaćaju se najvažnije sfere djetetova života te djeluje na jačanje zaštitnih i na smanjenje rizičnih faktora, čime omogućavamo djetetu da optimalno iskoristi svoje potencijale te napreduje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Tena Velki, (309876)