Ankete pouzdanja potrošača i modeliranje inflacije (CROSBI ID 371922)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Sorić, Petar
Čižmešija, Mirjana
hrvatski
Ankete pouzdanja potrošača i modeliranje inflacije
Rad predstavlja inicijalni pokušaj inkorporiranja anketa pouzdanja potrošača u modeliranje hrvatske inflacije. Temeljem odgovora potrošača o kretanju cijena u proteklih i budućih 12 mjeseci, konstruirani su pokazatelji percipirane i očekivane inflacije, kao i inflatorna neizvjesnost. Primjenom Enders-Sikloseve kointegracijske metode s uključenim pragom dokazano je da u Hrvatskoj dugoročno vrijedi Weber-Fechnerov zakon, sugerirajući linearnu vezu između stvarne i percipirane inflacije. Istodobno, kratkoročna veza tih dviju varijabli može se okarakterizirati nelinearnom, implicirajući zasebne režime za niske i visoke razine inflacije. Linearnom kointegracijskom analizom dokazano je kako hrvatski potrošači nisu racionalni u ocjeni cjenovnih kretanja. Također se pokazuje da postoje značajne razlike u inflatornom sentimentu potrošača s obzirom na njihove socio-demografske karakteristike. Smjer uzročnosti između inflacije i inflatorne neizvjesnosti varira ovisno o specifikaciji modela.
inflacija; ankete pouzdanja potrošača; kointegracija s uključenim pragom
nije evidentirano
engleski
Modeling inflation using consumer surveys
nije evidentirano
inflation; consumer surveys; threshold cointegration
nije evidentirano
Podaci o izdanju
276
14.03.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb