Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj (CROSBI ID 46091)

Prilog u knjizi | ostalo

Knežević, Blaženka ; Szarucki, Marek Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj // Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 39-55

Podaci o odgovornosti

Knežević, Blaženka ; Szarucki, Marek

hrvatski

Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj

Trgovina na malo je, povijesno, uvijek bila usmjerena na lokalno tržište radi distribucije robe potrošačima na uskom zemljopisnom području. Internacionalizacija maloprodajnih operacija započela je nabavljanjem na stranim tržištima. Do 1990-ih godina, u teoriji i praksi, internacionalizacija maloprodaje objašnjavala se kao proces kojeg pokreće zasićenje stranih tržišta i uočena mogućnost rasta osvajanjem stranih tržišta. To znači da je do 1990-ih prevladavao reaktivni pristup internacionalizaciji. Od 1990-ih do danas istraživačke studije pokazale su kako privlačni (engl. pull) čimbenici (kao što su potencijali rasta, mogućnosti pristupa tržišnim nišama, niže legalne prepreke, porezne olakšice, komparativna prednost u procesima itd.) postaju sve važniji motivi internacionalizacije maloprodajnih poduzeća. Dok se mnogi znanstveni i stručni radovi bave konceptualnim okvirima internacionalizacije maloprodaje, postoji nedostatak publikacija koje analiziraju postojeće stanje dostignute razine internacionalizacije i stanja na tržištu na posebnim zemljopisnim područjima. U ovome poglavlju analizirat će se i usporediti poljsko i hrvatsko tržište kako bi se objasnili putovi i motivi internacionalizacije maloprodaje u ovim državama. Dodatno, objasnit će se utjecaj internacionalizacijskih procesa na nacionalna gospodarstva promatranih država.

trgovina na malo, maloprodaja, internacionalizacija, međunarodna maloprodaja, Poljska, Hrvatska, nacionalno gospodarstvo

nije evidentirano

engleski

Comparison of retail internationalization in Poland and in Croatia

nije evidentirano

retail trade, retailing, internationalization, international retail, Poland, Croatia, national economy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-55.

objavljeno

Podaci o knjizi

Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj

Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2012.

978-9553-6025-50-3

Povezanost rada

Ekonomija