Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni činilaca na razvoj koordinacije pokreta (CROSBI ID 182987)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Hošek, Ankica ; Momirović, Konstantin ; Prot, Franjo Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni činilaca na razvoj koordinacije pokreta // Kinesiology : international journal of fundamental and applied kinesiology, 12 (1981), 1-2; 77-81

Podaci o odgovornosti

Hošek, Ankica ; Momirović, Konstantin ; Prot, Franjo

hrvatski

Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni činilaca na razvoj koordinacije pokreta

Na uzorku od 540 ispitanika muškog spola, starih 19 do 27 godina ispitan je utjecaj aktivnog socijalnog sttusa na strukturu i rzvoj koordinacijskih sposobnosti, nakon što je iz svakog od ovih sistema parcijaliziran utjecaj socijalnog statusa porodice. Izoliran je samo jedan par značajnih kanoničkih faktora, čija je korelacija iznosila .51. Njihova struktura je ukazala na značajan utjecaj obrazovanja, kao glavnog nosioca aktivnog socijalnog statusa nakon parcijalizacije pasivnog statusa, na razvoj motoričke edukabilnosti. Ovaj utjecaj je pripisan mogućem djelovanju povezanosti obrazovanja i razvoja intelektualnih funkcija, pa indirektno i razvoja koordinacije, te mogućem utjecaju nastave tjelesnog odgoja u odgojno-obrazovnog sustava, na razvoj motoričkih sposobnosti, pa u okviru njih i koordinacije.

koordinacija pokreta ; utjecaj obrazovanja ; parcijaliziran utjecaj socijalnog statusa porodice

Abstract The sample of 540 male subjects aged 19 to 27 was examined for effect of the active social status upon the structure and development of coordination abilities after partialization of the effect of family's social status from these system. Only one pair of signifficant canonical factors was isolated. Its correlation amounted to .51. Their structure indicated an important effect of education as the most major factor of the active social status, after partialization of the passive, upon the development of motor educability. This effect was attributed to the possible influence of the connection between education and development of intellectual functions and, indirectly, of co-ordination development as well as the possible effect of instruction in physical education within the educational system upon the development of motor abilities, co-ordination among them.

engleski

The direct effect of education and other social factors upon the development of movement coordiantion

nije evidentirano

Kovement koordination ; Effect of education ; Partialization of the effect of family's social status

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1-2)

1981.

77-81

objavljeno

1331-1441

Povezanost rada

Kineziologija, Pedagogija, Psihologija