Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 575000

Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija


Simonović, Korana
Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija, 2012., doktorska disertacija, Filozofski Fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 575000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija
(Commercialization of emotions and fear - contribution to the sociology of emotions)

Autori
Simonović, Korana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski Fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21. 02

Godina
2012

Stranica
250

Mentor
Božić, Saša

Ključne riječi
sociologija emocija; sociologija straha; kvalitativno kritičko istraživanje; kritička paradigma; komercijalizacija emocija; komercijalizacija straha; strah kao mehanizam društvene kontrole; društveni aspekti straha; društveni aspekti emocija
(sociology of emotions; sociology of fear; qualitative critical research; critical paradigm; market logic; commercialization of emotions; commercialization of fear; fear as mechanism of social control; social aspects of fear; social aspects of emotions)

Sažetak
U radu se analizira fenomen komercijalizacije emocija i straha u suvremenom društvu. Prvo se razrađuje pretpostavka o utjecaju tržišne logike na čovjeka i njegove emocije koji se, između ostaloga, može promatrati iz perspektive komercijalizacije emocija. Nakon toga se kvalitativnim kritičkim istraživanjem propituje značajnost straha u održavanju tržišne dominacije u sferi kontrole potrošnje (pri gledanju reklama) i sferi proizvodnje (u radnom kontekstu). Otkrivaju se manipulacijski emocionalni modeli i reklamna logika u reklamama, emocionalni obrasci u radnom kontekstu te društveni aspekti straha i emocija koji ukazuju na komercijalizaciju emocija i straha. Rezultati istraživanja za reklame ukazuju da reklame manipuliraju sljedećim temama: 1) ispunjenost, lakoća i ljepota života ; 2) povezanost, pripadanje i sigurnost ; 3) uspjeh, privlačnost i vlastita važnost ; uz njih se vežu latentne teme: 1) strah od života (težine i praznine života), 2) strah od samoće (odbacivanja i neprihvaćanja), 3) strah od neuspjeha (neprivlačnosti, nevažnosti, gubitka ugleda). Modeli pritiska i manipulacije zasnivaju se na reklamnoj logici: 1) opći problem – rješenje, 2) sugeriranje mitova, 3) upotreba proturječja i 4) korištenje motiva, vezanih uz latentni strah. Rezultati istraživanja vezani uz sferu posla ukazuju da na radnom mjestu postoji opći strah za egzistenciju koji se manifestira kao: 1) strah u odnosima s drugima, 2) strah od autoriteta i 3) klima straha. Iz analize teksta dobiven je model straha i emocija koji osvjetljava moguće društvene aspekte emocija i straha. Interpretacijom iz teksta pokazalo se da strah na poslu ima svoje raznolike aspekte: iskustveni (osjeća se), značenjski (doživljaj situacije), relacijski (stvaranje odnosa s okolinom), komunikacijski (komunikacija s ljudima), akcijski (pokretanje na djelovanje), kontekstualni (emocionalna klima) i funkcionalni (društvena funkcija straha). Vezano uz rezultate istraživanja ocjenjuju se teorijski doprinosi razumijevanju straha kao mehanizma društvene i tržišne kontrole. Autorica zaključuju da osvjetljivanje problematike komercijalizacije straha može pomoći u razumijevanju društvenih procesa koji određuju ovladavajući odnos tržišne logike prema živom svijetu i čovjeku, kao i načela uporabljivosti nad čovjekom i prirodom, čime se dodatno potvrđuje važnost razmatranja straha u okvirima sociologije. Zaključno rad ukazuje na potrebu za uvođenjem kritičke paradigme u sociologiju emocija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Saša Božić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Simonović, Korana
Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija, 2012., doktorska disertacija, Filozofski Fakultet, Zagreb
Simonović, K. (2012) 'Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija', doktorska disertacija, Filozofski Fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Simonovi\'{c}, K.}, year = {2012}, pages = {250}, keywords = {sociologija emocija, sociologija straha, kvalitativno kriti\v{c}ko istra\v{z}ivanje, kriti\v{c}ka paradigma, komercijalizacija emocija, komercijalizacija straha, strah kao mehanizam dru\v{s}tvene kontrole, dru\v{s}tveni aspekti straha, dru\v{s}tveni aspekti emocija}, title = {Komercijalizacija emocija i strah - prilog sociologiji emocija}, keyword = {sociologija emocija, sociologija straha, kvalitativno kriti\v{c}ko istra\v{z}ivanje, kriti\v{c}ka paradigma, komercijalizacija emocija, komercijalizacija straha, strah kao mehanizam dru\v{s}tvene kontrole, dru\v{s}tveni aspekti straha, dru\v{s}tveni aspekti emocija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Simonovi\'{c}, K.}, year = {2012}, pages = {250}, keywords = {sociology of emotions, sociology of fear, qualitative critical research, critical paradigm, market logic, commercialization of emotions, commercialization of fear, fear as mechanism of social control, social aspects of fear, social aspects of emotions}, title = {Commercialization of emotions and fear - contribution to the sociology of emotions}, keyword = {sociology of emotions, sociology of fear, qualitative critical research, critical paradigm, market logic, commercialization of emotions, commercialization of fear, fear as mechanism of social control, social aspects of fear, social aspects of emotions}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font