Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: učenička procjena važnosti (CROSBI ID 585343)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Neljak, Boris ; Markuš, Damir ; Trstenjak, Bruno ; Višković, Sandra
hrvatski
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: učenička procjena važnosti
Istraživanje je imalo za cilj dobivanje informacija o tome što učenici misle o onim postavkama kurikuluma koje određuju kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, a koje bi oni trebali steći u strukovnom srednjoškolskom obrazovanju. Koju važnost oni pridaju tim kompetencijama. Rezultati dobiveni na uzorku od 237 učenika strukovnog srednjoškolskog obrazovanja mogu ponuditi nekoliko izravnih i neizravnih zaključaka. Svi sudionici istraživanja (kod kojih s obzirom na razred nema statistički značajnih razlika) smatraju kako su im kompetencije tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja iznimno važne, a što potvrđuje i ukupna prosječna ocjena od 3, 22. Tako visoka ocjena važnosti definiranih kompetencija govori o značaju tjelesnog i zdravstvenog područja što potvrđuju i sami učenici. Najveću ocjenu važnosti dobile su kompetencije koje definiraju područje „Motorička dostignuća“. To je najvjerojatnije posljedica trenutačnog stanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u kojoj se, čini se, najveća pažnja posvećuje motoričkim postignućima, dok su druga područja (naročito zdravstveni odgoj) ipak zapostavljenija. Značajno veću ocjenu važnosti pridaju kompetencijama oni učenici koji se aktivno bave sportom. Takav rezultat indirektno ukazuje na važnost utjecaja na razvoj kompetencija kod učenika koji se ne bave aktivno sportom, što bi za posljedicu zasigurno imalo njihovo veće uključivanje u sport i izvanškolsko, a samim tim i cjeloživotno vježbanje.
srednjoškolsko obrazovanje; razlike; razred; uspjeh; bavljenje sportom
nije evidentirano
engleski
Competencies in the field of physical education: student assessment of the importance
nije evidentirano
differences; grade; dealing sport curriculum; pupils’ competences; vocational schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
345-353.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika
Prskalo, Ivan ; Novak, Dario
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)
953-95082-8-2
Podaci o skupu
6. Kongres FIEP - Europe
predavanje
18.06.2011-21.06.2011
Poreč, Hrvatska