Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prilog unapređenju službe globalnog nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom (CROSBI ID 371759)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šabalja , Đani Prilog unapređenju službe globalnog nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom / Kos , Serđo (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Šabalja , Đani

Kos , Serđo

hrvatski

Prilog unapređenju službe globalnog nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom

Kontinuirani rast pomorskog prometa u posljednjih pedesetak godina, naročito opasnih tereta iziskuje potrebu za učinkovitijim i sveobuhvatnijim nadzorom i pravljanjem pomosrkom plovidbom kako u priobalnim područjima tako i u oceanskim područjima plovidbe.U doktorskoj disertaciji prikazan je mogući ustroj globalne organizacije nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom GSNUPP-a s ciljem kontinuiranog praćenja svjetske pomorske plovidbe u svim plovidbenim područjima.U radu su analizirane osnovne značajke i povijesni razvoj službe nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom.Prikazan je doprinos te službe povećanju sigurnosti plovidbe i zaštiti morskog okoliša u područjima u kojima te službe djeluju.Također dokazana je korelacija SNPP službi na uspostavljenim područjima i predloženim oceanskim područjima.Zbog toga što oceanski putovi nisu u potpunosti definirani , te nema jedinstvenog sustava usmjeravanja niti nadzora plovidbe , odabir željene rute je u oceanskoj navigaciji u potpunosti prepušten na volju zapovjednicima brodova , što rezultira s mnoštvom različitih ruta kretanja koje se međusobno presijecaju i križaju .Ponekad se izbjegavanje sudara na moru (COLREG 72) na tim rutama ne obavlja pravovremeno niti u skladu s pravilima COLREG72 , čime se smanjuje stupanj sigurnosti plovidbe.Predloženi sustav GSNUPP-a ima za cilj relevantno smanjenje križanja i presijecanja oceanskih ruta.Također kriva interpretacija primljenih meteoroloških i oceanografskih podataka od strane posade broda može rezultirati odabirom neprikladne oceanske rute s neželjenim posljedicama.U toj domeni analiza primljenih podataka i kontinuirano praćenje daljnjeg razvoja meteorološko-oceanografskih parametara te pravovremeno skretanje brodova s opasnih područja od strane GSNUPP-a također bi značajno smanjilo opasnosti oceanske plovidbe.U disertaciji su analizirane sve bitne značajke oceanskih plovnih putova. Na temelju sveobuhvatne strukturne analize svioh relevantnih parametara predloženo je formiranje zona odvojene plovidbe za različite vrste brodova i za različite brzine kretanja brodova.širina plovidbenih staza za zone odvojene plovidbe pojedinog plovidbenog područja definirane su prema određenim aproksimativnim intervalima dnevnog intenziteta pomorskog prometa na pojedinom promatranom oceanu.U radu su istražene i releventne značajke suvremenih tehnologija koje su nužne za uspostavu GSNUPP-a kako na brodovima tako i u centrima na kopnu s ciljem optimalne komunikacije između svih subjekata oceanskog pomorskog prometa.U radu je na temelju provedenih istraživanja uspostavljena UC struktura , ST struktura , te algoritam rada GSNUPP-a.

Globalna služba nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom; Globalni sustavi usmjerene plovidbe

nije evidentirano

engleski

Contribution to the advancement of Global Vessel Traffic and Management System

nije evidentirano

Global vessel traffic and management system; Global traffic separation scheme

nije evidentirano

Podaci o izdanju

270

09.03.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport