Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 573877

Motivacija za tjelesnu aktivnost u primarnoj edukaciji


Jakuš, Vesnica
Motivacija za tjelesnu aktivnost u primarnoj edukaciji 2011., magistarski rad, Učiteljski fakulteta, Zagreb


Naslov
Motivacija za tjelesnu aktivnost u primarnoj edukaciji
(Motivation for physical activity in primary education)

Autori
Jakuš, Vesnica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakulteta

Mjesto
Zagreb

Datum
14.12

Godina
2011

Stranica
77

Mentor
Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Motivacija; tjelesna aktivnost; tjelesna i zdravstvena kultura; primarna edukacija; djeca mlađe školske dobi
(Motivation; physical activity; physical and health education; primary education; school age younger children)

Sažetak
U svrhu istraživanja motivacijskih procesa na satu tjelesne i zdravstvene kulture, kod djece u dobi od sedme do desete godine života, konstruiran je novi upitnik motivacije za tjelesnu aktivnost u primarnoj edukaciji, Upitnik MTVTZK. Istraživanje je provedeno na uzorku od 310 ispitanika i ispitanica drugih, trećih i četvrtih razreda dviju osnovnih škola. Na temelju dobivenih i prikazanih rezultata, zaključeno je da Upitnik MTVTZK ne zadovoljava kriteriji pouzdanosti. Faktorskom analizom ekstrahirana su četiri faktora motiva: faktor tjelesne aktivnosti kao socijalno iskustvo, faktor tjelesne aktivnosti za postizanje zdravlja, faktor tjelesne aktivnosti kao potrebe za kretanjem i faktor tjelesne aktivnosti kao potrebe za igrom, upravo kako je i u radu hipotetski pretpostavljeno. S obzirom na spol, rezultati su pokazali da su muški ispitanici statistički značajno skloniji dimenziji tjelesne aktivnosti kao socijalnog iskustva, a ženske ispitanice su statistički značajno sklonije dimenziji tjelesne aktivnosti kao potrebi za igrom. S obzirom na dob, nema statistički značajne razlike u sklonosti prema dimenziji tjelesne aktivnosti kao potrebi za kretanjem. Ispitanici i ispitanice četvrtog razreda skloniji su dimenzijama tjelesne aktivnosti kao potrebi za igrom i tjelesnoj aktivnosti za postizanje zdravlja nego ispitanici i ispitanice ostalih dobnih skupina. Ispitanici i ispitanice drugog razreda skloniji su dimenziji tjelesne aktivnosti kao socijalnog iskustva, nego što su to ispitanici i ispitanice trećeg i četvrtog razreda. Kanonička diskriminacijska analiza pokazala je da su mlađi ispitanici i ispitanice skloniji faktorima tjelesne aktivnosti kao socijalnom iskustvu, faktoru tjelesne aktivnosti za postizanje zdravlja i faktoru tjelesne aktivnosti kao potrebi za kretanjem, a stariji faktoru tjelesne aktivnosti kao potrebi za igrom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb