Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 573563

Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje


Radeka, Igor
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje // Inicijativa, saradnja i stvaralašto u savremenom obrazovanju
Beograd, Srbija, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


Naslov
Kreativnost nastavnika u suvremenoj školi i cjeloživotno obrazovanje
(The Creativity of Teachers in Modern Schools and Lifelong Education)

Autori
Radeka, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Inicijativa, saradnja i stvaralašto u savremenom obrazovanju

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.-26.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nastavnik; škola; cjeloživotno obrazovanje; kreativnost
(Teacher; school; lifelong education; creativity)

Sažetak
U tradicionalnoj školi, koja je utemeljena na konceptu tradicionalnog obrazovanja, kreativnost nastavnika svodi se na potragu za boljim načinom poučavanja unutar predavačkog sustava nastave. Razvijena društva danas su napustila tradicionalnu školu. Struktura suvremene škole utemeljena je na konceptu cjeloživotnog obrazovanja. Tranziciju iz tradicionalne u suvremenu školu dug je proces koji ne može biti završen bez strukturnih društvenih promjena i ključnog doprinosa nastavnika. Promjena škole prije svega zavisi od promjene nastavnika. Umjesto recepcije unaprijed pripremljenih sadržaja cjeloživotno obrazovan nastavnik obrazuje se tako da stvaralački (su)kreira vlastiti razvoj ne samo na temelju formalnog obrazovanja nego i neformalnog i informalnog učenja. Na taj se način fokus pažnje prebacuje s unaprijed određenog načina obrazovanja koji je ujednačen za sve nastavnike na ishode učenja, tj. formiranje kompetencija koje svaki nastavnik stvara na svoj način. Cjeloživotno obrazovan nastavnik inovira nastavni proces koristeći pritom različite nastavne sustave. Rezultat svih tih inovacija zamjena je pasivnog usvajanja znanja učenika aktivnim ovladavanjem procesom stjecanja znanja. Bez te suštinske promjene nema suvremene škole niti cjeloživotnog obrazovanja. U radu se analizira kreativni potencijal nastavnika, prepreke ostvarenju suvremene škole, kao i značaj nastavnika za ostvarenje cjeloživotnog obrazovanja u suvremenom društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Igor Radeka, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Igor Radeka, (152576)