Muka po Bolonji? Kako nastavnici i suradnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene programâ studija sociologije (CROSBI ID 585099)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kufrin, Krešimir ; Božić, Jasmina
hrvatski
Muka po Bolonji? Kako nastavnici i suradnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene programâ studija sociologije
Kvalitativnim pristupom utemeljene teorije (grounded theory) istražuje se kako nastavnici i suradnici Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene studijskih programâ sociologije inducirane Bolonjskom reformom 2005. godine. Budući da su "bolonjske" promjene programa provedene u kratkim rokovima te uz slabo definirane i promjenjive parametre prema kojima bi programi trebali biti oblikovani, promjenama nisu prethodila potrebna istraživanja te analize stanja i potreba. Analiza promjena programa obuhvaća sljedeće aspekte: konceptualne postavke na kojima su počivale dvije "bolonjske" promjene programa ; strukturu programa, što obuhvaća fundamente studija i omjer obveznost - izbornost, odnos teorijskih i metodologijskih predmeta, mjesto teorijskih i aplikativnih sadržaja, preddiplomski i diplomski studij, jednopredmetni i dvopredmetni studij, moguće smjerove i specijalizacije na različitim razinama studija, zapošljavanje i tržište rada ; potom viziju razvoja te identitet studija. Istraživanje je idejno postavljeno tijekom rada na promjeni studijskih programa u prvoj polovici 2010. g. Taj ciklus promjena pokrenut je radi razvoja druge generacije bolonjskih programa. Podatci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuima s nastavnicima i suradnicima Odsjeka za sociologiju. Rezultate se interpretira u kontekstu promjena u samoj disciplini i širih trendova društvenih promjena, poglavito s obzirom na raznorodna razumijevanja jezgre i cjeline struke, potrebe hrvatskog društva i mogućnosti zapošljavanja završenih studenata, zahtjeve međunarodnog umrežavanja i dr.
utemeljena teorija; studijski program; sociologija; Bolonjska reforma
nije evidentirano
engleski
Troubles of Bologna: How do teachers and associates of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb find the changes of sociology study programme?
nije evidentirano
grounded theory; study programme; sociology; Bologna reform
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2011.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva „Sociologija i promjena - izazovi budućnosti“
predavanje
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska