Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremene adaptacije i aproprijacije Jane Austen (CROSBI ID 182429)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Primorac, Antonija Suvremene adaptacije i aproprijacije Jane Austen // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 161/162 (2011), 3/4; 47-57

Podaci o odgovornosti

Primorac, Antonija

hrvatski

Suvremene adaptacije i aproprijacije Jane Austen

Rad Suvremene adaptacije i aproprijacije lika i djela Jane Austen analizira načine na koje fenomen filmskih i književnih adaptacija i aproprijacija djelâ Jane Austen te fenomen više ili manje romansiranih biografija autorice i njihovih filmskih adaptacija uzajamno oblikuju suvremene predodžbe o liku i djelu Jane Austen. Na primjeru Ponosa i predrasuda autorica ukazuje na frekventnost filmskih, TV i književnih adaptacija ovog najpopularnijeg romana Jane Austen, usredotočivši se na recentnu aproprijaciju ovog klasika u američkom bestseleru Setha Grahame- Smitha pod nazivom Pride & Prejudice& Zombies (Ponos i predrasude i zombiji) iz 2009. godine. Uspjeh Grahame-Smithove knjige, koja unosom manjih intervencija tekst klasika preobražava u priču o borbi protiv zombija a junakinju Elizabeth Bennet i njezine sestre u poduzetne nindža-ratnice, autorica rada objašnjava prepoznatljivošću i popularnošću predloška koji je i dalje živ u imaginariju suvremenog čitateljstva manje zahvaljujući opetovanjem čitanju ovog klasika a više njegovim prisutstvom kroz filmske i TV adaptacije, te prepoznatiljivosti branda „Jane Austen“ u suvremenoj, posebno anglo-američkoj, kulturi i njegova simboličkog kapitala na globalnom tržištu kulturnih proizvoda od sredine devedesetih godina naovamo. Autorica ukazuje na nesrazmjer između povijesnih dokaza o nekonvencionalnom životu i stavovima Jane Austen s jedne strane i ideološki konzervativno obojenog i danas globalno prepoznatljivog branda „Jane Austen“. Porijeklo potonjeg autorica pronalazi u viktorijanskoj aproprijaciji lika i djela Jane Austen, čije cenzorirano i sentimentalno viđenje nasljeđujemo i danas. Autorica zaključuje kako je zombifik(a)cija Ponosa i predrasuda iz pera Grahame-Smitha najslikovitiji primjer suvremenog trenda adaptacije i aproprijacije lika i djela Jane Austen, gdje čitava niša književnih i filmskih djela ovisi istovremeno i o slavi i prestižu autorice i njezinih djela kao i o održavanju djela i autorice na životu.

adaptacija; aproprijacija; književnost; film; Jane Austen

nije evidentirano

engleski

Contemporary adaptations and appropriations of Jane Austen

nije evidentirano

adaptation; appropriation; literature; film; Jane Austen

nije evidentirano

Podaci o izdanju

161/162 (3/4)

2011.

47-57

objavljeno

0455-0463

Povezanost rada

Filologija