Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja (CROSBI ID 182367)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Šurdonja, Sanja ; Deluka-Tibljaš, Aleksandra ; Babić, Sergije Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja // Zbornik radova (Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci), 14 (2011), 295-314

Podaci o odgovornosti

Šurdonja, Sanja ; Deluka-Tibljaš, Aleksandra ; Babić, Sergije

hrvatski

Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja

Primjena kružnih raskrižja u gradovima nalazi svoju opravdanost na mjestima smanjene sigurnosti u odvijanju prometa (neprimjerene brzine, veći broj težih prometnih nezgoda...) ili na mjestima nezadovoljavajuće protočnosti prometa. Opravdanost primjene ovoga tipa raskrižja na mjestu klasičnih trokrakih ili četverokrakih raskrižja uvjetovana je prometnom opravdanošću koja uključuje niz kriterija: prometne kriterije, prostorne kriterije, sigurnosne kriterije, kriterije propusne moći i dr. Prostorni uvjeti u gradu predstavljaju limitirajući faktor pri optimiranju tipa raskrižja, odnosno odabiru veličine vanjskog radijusa koji osigurava uvjete protočnosti. S obzirom na navedeno postavlja se pitanje utjecaja vanjskog radijusa kružnog raskrižja na njegovu propusnu moć. U radu su analizirani standardi pojedinih zemalja (Austrija, Engleska, Australija) za definiranje zahtjeva za geometrijskim elementima kružnih raskrižja te utjecaj primjene različitih vanjskih promjera na razinu uslužnosti ovoga tipa raskrižja. Analiza temeljena na austrijskoj metodi pokazala je da povećanje radijusa ne uvjetuje bitno povećanje kapaciteta kružnog raskrižja. Pokazalo se da veći utjecaj na kapacitet ima oblikovanje ulaza i izlaza kružnog raskrižja, odnosno razmak između točaka uliva i izliva. Veći radijus kružnog raskrižja omogućava bolje oblikovanje privoza sa stanovišta sigurnosti prometa i provoznosti raskrižja dok primjena manjih radijusa uvjetuje tangecijalno rješavanje ulaza i izlaza što se ne može ocijeniti povoljnim bez obzira što su zadovoljeni minimalni uvjeti propisani važećim hrvatskim smjernicama.

urbana kružna raskrižja; geometrija raskrižja; kapacitet kružnih raskrižja

nije evidentirano

engleski

Impact of design elements on roundabout level of service

nije evidentirano

urban roundabouts; intersection geometry; roundabout capacity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14

2011.

295-314

objavljeno

0350-8552

Povezanost rada

Građevinarstvo