Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 572480

Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja


Šurdonja, Sanja; Deluka-Tibljaš, Aleksandra; Babić, Sergije
Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja // Zbornik radova Građevinskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 14 (2011), 295-314 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Utjecaj projektnih elemenata na prometnu uslužnost kružnih raskrižja
(Impact of design elements on roundabout level of service)

Autori
Šurdonja, Sanja ; Deluka-Tibljaš, Aleksandra ; Babić, Sergije

Izvornik
Zbornik radova Građevinskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci (0350-8552) 14 (2011); 295-314

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Urbana kružna raskrižja; geometrija raskrižja; kapacitet kružnih raskrižja
(Urban roundabouts; intersection geometry; roundabout capacity)

Sažetak
Primjena kružnih raskrižja u gradovima nalazi svoju opravdanost na mjestima smanjene sigurnosti u odvijanju prometa (neprimjerene brzine, veći broj težih prometnih nezgoda...) ili na mjestima nezadovoljavajuće protočnosti prometa. Opravdanost primjene ovoga tipa raskrižja na mjestu klasičnih trokrakih ili četverokrakih raskrižja uvjetovana je prometnom opravdanošću koja uključuje niz kriterija: prometne kriterije, prostorne kriterije, sigurnosne kriterije, kriterije propusne moći i dr. Prostorni uvjeti u gradu predstavljaju limitirajući faktor pri optimiranju tipa raskrižja, odnosno odabiru veličine vanjskog radijusa koji osigurava uvjete protočnosti. S obzirom na navedeno postavlja se pitanje utjecaja vanjskog radijusa kružnog raskrižja na njegovu propusnu moć. U radu su analizirani standardi pojedinih zemalja (Austrija, Engleska, Australija) za definiranje zahtjeva za geometrijskim elementima kružnih raskrižja te utjecaj primjene različitih vanjskih promjera na razinu uslužnosti ovoga tipa raskrižja. Analiza temeljena na austrijskoj metodi pokazala je da povećanje radijusa ne uvjetuje bitno povećanje kapaciteta kružnog raskrižja. Pokazalo se da veći utjecaj na kapacitet ima oblikovanje ulaza i izlaza kružnog raskrižja, odnosno razmak između točaka uliva i izliva. Veći radijus kružnog raskrižja omogućava bolje oblikovanje privoza sa stanovišta sigurnosti prometa i provoznosti raskrižja dok primjena manjih radijusa uvjetuje tangecijalno rješavanje ulaza i izlaza što se ne može ocijeniti povoljnim bez obzira što su zadovoljeni minimalni uvjeti propisani važećim hrvatskim smjernicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
114-0982709-2549 - HIDROLOGIJA OSJETLJIVIH VODNIH RESURSA U KRŠU (Nevenka Ožanić, )

Ustanove
Građevinski fakultet, Rijeka