Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

What could Giorgio Schiavone's Madonnas tell us about instruments played in 15th-century Dalmatia? (CROSBI ID 25756)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Blažeković, Zdravko What could Giorgio Schiavone's Madonnas tell us about instruments played in 15th-century Dalmatia? // Glazba, folklor i kultura: svečani zbornik za Jerka Bezića=Music, folklore and culture: essays in honour of Jerko Bezić / Ceribašić, Naila ; Marošević, Grozdana (ur.). Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko muzikološko društvo, 1999. str. 63-73-x

Podaci o odgovornosti

Blažeković, Zdravko

engleski

What could Giorgio Schiavone's Madonnas tell us about instruments played in 15th-century Dalmatia?

Juraj Ćulinović (1433/36.-1504.) stigao je u Padovu, tada vodeći umjetnički centar sjeverne Italije, početkom 1456. i ondje sljedećih pet godina učio slikarstvo u radionici Francesca Squarcionea (1394. ili 1397.-1468.). Po povratku u Dalmaciju, prvo u Zadar, a potom u Šibenik, i oženivši kćer Jurja Dalmatinca, manje se bavio slikarstvom, a više prodajom vina, ulja, sira, voska, vune i zlatnih žica posuđivanjem novca i trgovinom nekretninama. Tako je njegov slikarski opus ostao iznimno malen, sastojeći se od pet potpisanih slika i nekoliko pripisanih mu radova. Slike na kojima su anđeli glazbenici su Bogorodica s djetetom (oko 1456., Torino, Galleria Sabauda), Bogorodica s djetetom i anđelima (oko 1461., Baltimore, Walters Art Gellery), te atribuirani panel Bogorodica s djetetom (London, National Gallery). Njegove su bogorodice u Torinu i Londonu ukomponirane ispod girlanda i antičkih lukova na kojima sjede putti-glazbenici. Oni sviraju stilizirana glazbala na kojima nisu razgovjetno pokazani detalji (truba i S truba) ili glazbala preuzeta iz antičke ikonografije (lira). Anđeli koji sviraju za bogorodicu na panelu iz Baltimorea uklapaju se u kontekst sacra conversazione kompozicija. S bogorodicom dijele isti fizički prostor i sviraju na realistički prikazanim glazbalima (fidel i lutnja), koja se mogu interpretirati u kontekstu izvodilačke prakse Jadrana u 15. stoljeću. Jadransko more uvijek je povezivalo talijansku i dalmatinsku obalu, te su ova glazbala vjerojatnob ila u uporabi na obje jadranske obale.

music, iconography, history of music, musical instruments, Juraj Ćulinović, Dalmatia

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-73-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Glazba, folklor i kultura: svečani zbornik za Jerka Bezića=Music, folklore and culture: essays in honour of Jerko Bezić

Ceribašić, Naila ; Marošević, Grozdana

Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko muzikološko društvo

1999.

953-6020-14-9

Povezanost rada

Povijest