Izgradnja učećih organizacija kao modalitet izgradnje učećega društva (CROSBI ID 182338)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Rupčić, Nataša
hrvatski
Izgradnja učećih organizacija kao modalitet izgradnje učećega društva
S obzirom na važnost znanja i učenja u procesu stvaranja održivoga, inovacijskog gospodarstva, odgovornost za provođenje ovoga procesa podijeljena na sve društvene entitete. Za razvoj učećega društva potrebno je osigurati po-dršku na svim razinama, odnosno podsustavima društva. Jedan od pristupa izgradnji učećega društva je tzv. bottom up pristup prema kojem se izgradnjom učećih nukluesa, odnosno organizacija i poduzeća, odnosno izgrađivanjem kulture učenja na individualnoj i organizacijskoj razini može postići održivost učećih inicijativa na društvenoj razini pod te-meljnom pretpostavkom da su učenje i znanje temeljni input i output procesa stvaranja društvene dodane vrijednosti. U takvom okruženju potrebno je posebice osigurati institucijsku, odnosno ekonomsku i političku podršku kako bi se stva-ralo društvo koje znanje i učenje prepoznaje kao strateške odrednice svoga razvoja. Primjena sustavskoga pristupa u procjenjivanju individualne i društvene odgovornosti za procese učenja pritom predstavlja polazni okvir oko kojega je kolektivnim dijalogom moguće izgrađivati zajedničku viziju o stvaranju održivoga učećeg društva temeljenoga na održi-vim učećim organizacijama.
Učeće društvo; učeća organizacija; održivost; sustavski pristup
nije evidentirano
engleski
Building learning organizations as a modality for building a learning society
nije evidentirano
Learning society; learning organization; sustainability; system approach
nije evidentirano