Povezanost akademskog odlaganja s motivacijom za učenje matematike (CROSBI ID 371531)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čepo, Ivana
Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost akademskog odlaganja s motivacijom za učenje matematike
Akademsko odlaganje predstavlja prepreku akademskom uspjehu s raznim negativnim posljedicama za učenike kao što su povećani stres učenika i lošiji uspjeh. Cilj ovog rada je bio ispitati povezanost motivacijskih konstrukata očekivanja, vrijednosti i ciljeva postignuća s odlaganjem. U istraživanju je sudjelovalo 298 učenika 3. razreda opće gimnazije koji su ispunjavali Tuckmanov upitnik odlaganja, upitnik ciljeva postignuća, upitnik očekivanja i vrijednosti, a prikupljeni su i podaci o ocjeni iz matematike kao mjeri akademskog postignuća. Rezultati istraživanja pokazuju da je akademsko odlaganje negativno povezano s ocjenama, očekivanjima, vrijednostima i ciljem ovladavanja, a pozitivno s ciljem izbjegavanja rada. Mjera cilja izvedbe nije bila statistički značajno povezana s odlaganjem. U predviđanju odlaganja korištenim mjerama se objašnjava mali, ali značajan dio varijance odlaganja pri čemu su se značajnim prediktorima pokazali ocjene, cilj ovladavanja (negativni prediktori) te cilj izbjegavanja rada i vrijednosti (pozitivni prediktori). Ciljna orijentacija ovladavanja pokazala se kao moguća poželjna strategija za poticanje kod učenika zbog negativne povezanosti s odlaganjem, a izbjegavanje rada se treba nastojati smanjiti zbog pozitivne povezanosti s odlaganjem kod učenika.
akademsko odlaganje; motivacija; ciljevi postignuća; teorija očekivanja i vrijednosti
nije evidentirano
engleski
The relationship between procrastination and motivation for learning mathematics
nije evidentirano
academic procrastination; motivation; achievement goals; expectancy-value theory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31
24.02.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb