Kreativnost kao profesionalna kompetencija visokoškolskih nastavnika (CROSBI ID 182197)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
hrvatski
Kreativnost kao profesionalna kompetencija visokoškolskih nastavnika
Suočeno s naglim, nepredvidivim i nezaustavljivim promjenama suvremeno društvo sve više prepoznaje važnost kreativnosti u svim ljudskim djelatnostima, osobito u području obrazovanja. U razdoblju od 2000. godine do danas promjene u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja postale su dijelom obrazovne politike, pri čemu se dojmovi o provedbi Bolonjskog procesa kreću u rasponu od potpunog osporavanja do (ne)kritičkog zagovora. Iako su pedagoška, didaktička i metodička pitanja provedbe Bolonjskog procesa u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja uglavnom ostala na marginama, ohrabruje spoznaja da Bolonjski proces podupire nastavu usmjerenu na studenta koja bitno mijenja, kako ulogu visokoškolskog nastavnika, tako i ulogu studenta. U tom se kontekstu pred visokoškolske nastavnike postavljaju zahtjevi za novim kompetencijama koje proizlaze iz njihove profesionalne uloge, pri čemu kreativnost predstavlja značajnu profesionalnu kompetenciju koju od visokoškolskih nastavnika zahtijeva suvremeno obrazovanje stavljeno pred izazov nove paradigme čiju osnovu, između ostaloga čine i promjene prema kreativnoj nastavi. Polazeći od činjenice da je kreativnost visokoškolskih nastavnika osnovna pretpostavka za razvijanje kreativnosti studenata, polazišnu točku za poticanje promjena čini kvaliteta dodiplomslog, diplomskog i poslijediplomskog obrazovanja budućih visokoškolskih nastavnika, kao i njihova kontinuiranog profesionalnog razvoja kroz sustav cjeloživotnog obrazovanja usmjerenoga na razvoj kreativnosti studenata s ciljem oslobađanja njihovih kreativnih potencijala posredstvom kojih će nakon završetka studija ostvariti aktivno uključivanje i konkurentnost na tržištu rada.
kreativnost; profesionalna kompetencija; visokoškolski nastavnici; studenti; Bolonjski proces; cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Creativity as professional competence off college teacher's
nije evidentirano
creativity; professional competence; college teachers; students; Bollogna process; lifelong education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
1 (1)
2009.
55-67
objavljeno
1847-4381