Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma (CROSBI ID 182194)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bedeković, Vesna, Jurčić, Marko, Zrilić, Smiljana Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 2; 149-164

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Vesna, Jurčić, Marko, Zrilić, Smiljana

hrvatski

Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma

romišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih posebnostima i teškoćama na individualnoj razini. Najpotpunije usmjeravanje prema individualnim razlikama učenika u poučavanju i učenju čini učitelj kada unutar nastavnoga kurikuluma kurikulumski određuje i razvija ciljeve, planira i programira nastavne sadržaje, kreira nastavni proces, donosi odluku o metodama i sredstvima poučavanja, primjenjuje razumnu umreženu kombinaciju socijalnih oblika rada te ispravnim postupkom utvrđuje vrijednost postignuća, tako da učenici imaju svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o učenicima s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema učenicima različitog kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Međusobni kontakti kulturno različitih učenika pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao mogućeg rješenja za kvalitetan suživot u suvremenim multikulturalnim zajednicama. U tom je kontekstu cilj Hrvatskog nacionalnoga okvirnog kurikuluma omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog učenika kao osnovnu pretpostavku sužvota u multikulturnom društvu.

suvremeni kurikulum; kompetencije; različitost; učenici s posebnim potrebama; multikulturalno društvo

nije evidentirano

engleski

Diversities in the context of a modern curriculum

nije evidentirano

modern curriculum; competencies; diversity; students with special needs; multicultural society

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (2)

2011.

149-164

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija