Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potencijal staklene ambalaže u strateškom marketinškom pozicioniranju prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 371446)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Drašković, Nikola Potencijal staklene ambalaže u strateškom marketinškom pozicioniranju prehrambenih proizvoda / Pavičić, Jurica (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2006

Podaci o odgovornosti

Drašković, Nikola

Pavičić, Jurica

hrvatski

Potencijal staklene ambalaže u strateškom marketinškom pozicioniranju prehrambenih proizvoda

Ambalaža ima u današnje vrijeme tri osnovne funkcije: zaštitnu, logisticku i marketinšku. Pored njih, sve više do izražaja dolazi i utjecaj ambalaže na okoliš. Prvi cilj ovog istraživanja odnosi se na analizu tretmana ambalaže i ambalažnog materijala u marketinškom kontekstu od strane teoreticara, dok se drugi odnosi na ulogu staklene ambalaže u strateškom pozicioniranju. Recentni trendovi ukazuju na to kako raste znacaj ambalaže u marketinškom pogledu, osobito s aspekta komuniciranja poruka, no rijec je o podrucju koje još uvijek ima veliki istraživacki potencijal. Nadalje, ambalažni materijal se na nekoliko mjesta u literaturi navodi kao komunikacijski element, no vrlo je slabo istražena njegova uloga s aspekta komunikacije i strateškog marketinškog pozicioniranja. Istraživanje je pokazalo kako potrošaci smatraju ambalažu važnim elementom proizvoda i da ona može djelovati na njihovu odluku o kupnji. Medutim, ne postoji univerzalni ambalažni materijal koji bi zadovoljio preferencije potrošaca kod svake kategorije prehrambenih proizvoda. Staklo je, nacelno, percipirano kao visokokvalitetan ambalažni materijal, no potrošaci su svjesni i njegovih nedostataka. Utjecaj ambalaže na okoliš potrošaci smatraju vrlo važnim, no cini se kako je prakticnost ipak kljucni element odluke prilikom odabira izmedu razlicitih ambalažnih materijala. Prema rezultatima istraživanja, na preferencije pojedinih ambalažnih materijala imaju utjecaj dob, kultura te socijalni status. Nadalje, preferencije su rezultat informacija koje o odredenom ambalažnom materijalu potrošaci posjeduju, na temelju cega se može zakljuciti da proizvodaci ambalaže moraju potrošacima komunicirati svojstva materijala ukoliko žele postici željeno pozicioniranje. Staklena ambalaža ima pozitivan imidž i komunicira kvalitetu, no njezin je potencijal s aspekta strateškog marketinškog pozicioniranja prehrambenih proizvoda u odredenoj mjeri ugrožen neadekvatnim pozicioniranjem u odnosu na zamjenske ambalažne materijale.

ambalaža; ambalažni materijali; ambalaža i okoliš; strateško marketinško pozicioniranje; prehrambena industrija; prehrambeni proizvodi

nije evidentirano

engleski

Potential of glass packaging within strategic marketing positioning of food products

nije evidentirano

packaging; packaging materials; packaging and environment; strategic marketing positioning; food industry; food products

nije evidentirano

Podaci o izdanju

132 (162)

14.11.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija