Prilog optimalnom oblikovanju samonosive rešetke autobusa (CROSBI ID 332741)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Lulić, Zoran
Jeras, Dušan
hrvatski
Prilog optimalnom oblikovanju samonosive rešetke autobusa
U radu su istraživani problemi proračuna rešetkaste konstrukcije autobusa. Opisana je izrada proračunskog modela te su naglašene razlike između proračunskog i proizvodnog modela (CAD modela). Ukazano je na problem pravilnog određivanja rubnih uvjeta. Posebno je razmotren problem točnosti izrade proračunskog modela s obzirom na ekscentrični pomak krajeva dijagonalnih ukruta i njegov utjecaj na naprezanja. Osim toga, istraživan je problem prijenosa opterećenja s podne ploče na nosivu rešetku pri čemu je istraživano više različitih modela. U radu su korištene metode numeričke analize metalnih konstrukcija, a računalske analize i simulacije su uspoređene s rezultatima tenzometarskih mjerenja naprezanja na stvarnom autobusu. Opisana su mjerenja kojima su izmjerena naprezanja u raznim pogonskim stanjima. Uspoređena su izmjerena i izračunata naprezanja pri čemu je zbog lakšeg kvantificiranja rezultata uvedena normalizirana relativna razlika izmjerenih i izračunatih vrijednosti. Razmotreni su kriteriji i problemi vezani uz provođenje optimalizacije istraživane konstrukcije.
motorno vozilo; autobus; samonosiva rešetka; proračun; numeričke metoda proračuna; mjerenje naprezanja; optimalno oblikovanje
nije evidentirano
engleski
Optimal Bus Structure Design
nije evidentirano
motor vehicle; omnibus; bus structure; calculation; numerical methods; stress measurements; optimal design
nije evidentirano
Podaci o izdanju
119
20.07.2000.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb