Pregled bibliografske jedinice broj: 570529
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 3; 56-87 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 570529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja
(The correlation considering the degree of autonomous motivation, academic achievement and mental health)
Autori
Velki, Tena
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 13
(2011), 3;
56-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademski uspjeh ; kontinuum samoodređenja ; psihičko zdravlje ; samoregulacija
(academic achievement ; self-determination continuum ; self-regulation ; mental health)
Sažetak
Unazad dvadesetak godina brojni istraživači su se bavili provjerom teorije samoodređenja i mogućnosti njezine generalizacije na akademsku populaciju. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 studenata druge i treće godine (169 muških i 181 ženskih sudionika). Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire-Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989), Upitnik za samoprocjenu zdravstvenog statusa (SF-36 Health Survey, Ware i Sherbourne, 1992) te dvije mjere akademskog uspjeha (opći uspjeh s prethodne godine studija i ukupan broj nepoloženih ispita). Dobiveni rezultati govore u prilog teoriji samoodređenja (Deci i Ryan, 1985, 1991). Dobili smo pozitivnu povezanost između akademske samoregulacije i općeg uspjeha studenata. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su bolji uspjeh od studenata s kontroliranom motivacijom. Također smo dobili negativnu povezanost između akademske samoregulacije i broja nepoloženih ispita. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su manji broj nepoloženih ispita za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom. Dobivena je i pozitivna povezanost između stupnja relativne autonomije i psihičkog i općeg zdravlja. Studenti koji su autonomno motivirani izvještavali su o boljem psihičkom i općem zdravlju, za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
Napomena
Rad je u cijelosti objavljen i na engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts