Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Menadžment u trgovini (CROSBI ID 9228)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Segetlija, Zdenko Menadžment u trgovini. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Menadžment u trgovini

Knjiga „Menadžment u trgovini“ bavi se temeljnim pojmovima iz menadžmenta, strategije i planiranja trgovinskoga poduzeća. Naročito se analizira povezanost imeđuuvjetovanost ovih pojmova i njihovo značenje za poslovanje trgovinskoga poduzeća.Knjiga sadrži pet dijelova, a osim toga još i: sadržaj, popis slika (86, popis tablica (7) i predgovor, te popis literature i bilješku o piscu. Prvi se dio knjige odnosi na uvodna razmatranja. Nakon što se u drugome dijelu knjige ukratko objasnilo cijeli proces upravljanja, odnosno planiranja i sve njihove postupne faze, odnosno aktivnosti i probleme u tim postupcima, ulogu tehnologije u strategiji trgovinskoga poduzeća, kao i razvoj suvremenog menadžmenta trgovine, treći se dio knjige bavi koncepcijom upravljanja procesima kao temeljem suvremenog menadžmenta. Bez obzira koju strategijsku varijantu izabralo trgovinsko poduzeće, ono mora polaziti od suvremenih menadžmentskih koncepcija upravljanja procesima. Ukupno se poslovanje može podijeliti na glavne i pomažuće procese, a poslovni je rezultat poduzeća, zapravo, rezultat uspješnosti u upravljanju svim procesima. U četvrtom se dijelu knjige obrađuje menadžment glavnih procesa u trgovinskom poduzeću, i to: odnosa s kupcima i postizanja kvalitete, prodaje i marketinga, logistike, nabave, financiranja, kontrolinga, ljudskih potencijala i informacijskog procesa. Potom se još analizira organizacija trgovinskog poduzeća: njezina struktura, njezin predmet, njezine zadaće i sl., te čimbenici organizacijske strukture i upravljanja trgovinskim poslovnim procesima. Peti se dio knjige bavi metodikom stvaranja strategije trgovinskoga poduzeća.Da bi se došlo do kreiranja strategije, potrebno je najprije istražiti postojeće stanje poduzeća, te njegovu mikrookolinu i njegovu makrookolinu. Za analizu postojećega stanja poduzeća obrađeni su kaoinstrumenti: (a) liste za provjeru ; (b)sustavi pokazatelja ; (c)krivulja životnoga ciklusa ; (d)položaj u portfoliju. Pri istraživanju mikrookoline i makrookoline trgovinskoga poduzeća važno je sagledavanje određenih trendova, ali i izvora informacija i mogućnosti djelovanja na temelju njih. Nakon toga se analizom snaga/slabosti sučeljavaju razultati analize unutarnjih i vanjskih čimbenika koji su relevantni za određivanje ciljeva. Kao instrument ovdje služi SWOT analiza ; no ona služi i kao izvjesni instrument upozorenja. Marketinška su istraživanja raznovrsna, a i njihova svrha je različita. Najprije su bitna za izbor tržišnog segmenta, zatim za izbor marketinških ciljeva i strategije, a kasnije za odluke o upotrebi bilo kojeg marketinškog instrumenta, odnosno za odluke o cjelokupnom nastupu na tržištu u provođenju strategije.Ciljevi se trgovinskog poduzeća u marketinškom smislu postavljaju nakon što je utvrđena njegova misija. Marketinški se ciljevi izvode temeljem procijenjenoga tržišnog potencijala i izabranih tržišnih segmenata, a ciljevi pozicioniranja u odnosu na konkurente iz portfolio analize. Kao pristupi za izbor temeljne strategijske orijentacije analiziraju se: (a)generičke Porterove strategije ; (b)Ansoffova matrica ; (c)Abellova shema ; (d)vrijednosni lanac. Za prva tri navedena pristupa daju se određeni istraživački instrumenti u obliku matrica unutar kojih se sučeljavaju određeni pojmovi, a u četvrtom pristupu sagledavaju se aktivnosti, odnosno procesi koji stvaraju vrijednosti unutar poduzeća, ali i između poduzeća, i mjesto promatranog trgovinskog poduzeća unutar njih. Marketinške se strategije razvrstavaju s različitih motrišta te se za razvrstavanje može navesti 11 kriterija. Prema tim kriterijima sagledane su sve moguće marketinške strategije za trgovinsko poduzeće. Međutim, u metodičkom pristupu kreiranju marketinških strategija trgovinskoga poduzeća one se izvode iz strategija razvoja. Iz marketinških (tržišnih) se strategija dalje izvode strategije pojedinih marketinških instrumenata, a iz njih strategije resursa. Kao marketinške strategije analiziraju se i dalje raščlanjuju: strategije tržišnih područja i tržišnih učinaka, strategije strukture tržišnih učinaka, strategije stimuliranja tržišta, strategije podjele (usitnjavanja) tržišta i strategije tržišnoga područja. Kao instrumenti za analizu ovih strategija poslužile su opet strategijske matrice. Konačno, prikazane su mogućnosti povezivanja marketinških strategija (da bi se izabrala strategijska varijanta) kao primjena metode sistematizacije u kreiranju strategije. Kao instrument ovdje je poslužio tzv. strategijski raster (morfološka matrica). Marketinški su ciljevi i strategije povezani s ciljevima i strategijama drugih funkcijskih područja u trgovinskom poduzeću, prije svega s financijskim i kadrovskim ciljevima i strategijama. O tome, svakako, treba voditi računa kod izrade cjelovite poslovne strategije trgovinskoga poduzeća.

menadžment; strategija; planiranje; upravljanje procesima; organizacija

nije evidentirano

engleski

Retailing Management

nije evidentirano

management; strategy; planning; management of processes; organization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2012.

978-953-253-102-2

292

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija