Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika (CROSBI ID 371292)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Prof. dr. sc. Hrvatić, Neven
hrvatski
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika
Rad je dao egzaktnu analizu odnosa socijalne kompetencije i ponašanja učenika te definirao prediktore koji taj odnos iniciraju i objašnjavaju. Cilj je rada bio ispitati odnos između različitih mjera socijalne kompetencije i ponašanja učenika viših razreda osnovne škole te provjeriti koliko mjere socijalne kompetencije doprinose objašnjenju korisnog/poželjnog ponašanja učenika, uvažavajući i neka sociodemografska obilježja učenika. Prediktori koji predviđaju korisno/poželjno ponašanje učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole su socijalne vještine, vršnjačka prihvaćenost i školski uspjeh koji ukupno objašnjavaju 34% zajedničke varijance. Nalazi upućuju da se individualna obilježja, samoprocjena vršnjačke prihvaćenosti, broj braće i sestara te duljina pohađanje vrtića pojavljuju kao prediktori na pojedinačnoj razini, unutar određene dobi. Empirijsko istraživanje ovog rada je afirmiralo, i u praksi provjerilo, pedagoški model praćenja razvoja dječje socijalne kompetencije. Isto tako, podaci prikupljeni ovim istraživanjem mogli bi poslužiti učiteljima, pedagozima i stručnim suradnicima u poticanju i praćenju razvoja dječje socijalne kompetencije kao zaštitno-rizičnog čimbenika odrastanja i uspješnosti.
Socijalna kompetencija; socijalne vještine; vršnjački odnosi; obitelj; školski uspjeh i korisno/poželjno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Relation of social competence and behavior of students
nije evidentirano
Social competence; social skills; peer relationships; family; school performance; and useful / desirable behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
284
17.04.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb