Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570335

Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika
(Relation of social competence and behavior of students)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.travnja

Godina
2008

Stranica
284

Mentor
Prof. dr. sc. Hrvatić, Neven

Ključne riječi
Socijalna kompetencija; socijalne vještine; vršnjački odnosi; obitelj; školski uspjeh i korisno/poželjno ponašanje
(Social competence; social skills; peer relationships; family; school performance; and useful / desirable behavior)

Sažetak
Rad je dao egzaktnu analizu odnosa socijalne kompetencije i ponašanja učenika te definirao prediktore koji taj odnos iniciraju i objašnjavaju. Cilj je rada bio ispitati odnos između različitih mjera socijalne kompetencije i ponašanja učenika viših razreda osnovne škole te provjeriti koliko mjere socijalne kompetencije doprinose objašnjenju korisnog/poželjnog ponašanja učenika, uvažavajući i neka sociodemografska obilježja učenika. Prediktori koji predviđaju korisno/poželjno ponašanje učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole su socijalne vještine, vršnjačka prihvaćenost i školski uspjeh koji ukupno objašnjavaju 34% zajedničke varijance. Nalazi upućuju da se individualna obilježja, samoprocjena vršnjačke prihvaćenosti, broj braće i sestara te duljina pohađanje vrtića pojavljuju kao prediktori na pojedinačnoj razini, unutar određene dobi. Empirijsko istraživanje ovog rada je afirmiralo, i u praksi provjerilo, pedagoški model praćenja razvoja dječje socijalne kompetencije. Isto tako, podaci prikupljeni ovim istraživanjem mogli bi poslužiti učiteljima, pedagozima i stručnim suradnicima u poticanju i praćenju razvoja dječje socijalne kompetencije kao zaštitno-rizičnog čimbenika odrastanja i uspješnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)