Prilog objektivnosti ocjene iz tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi (CROSBI ID 181906)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rogulj, Nenad ; Ujević, Kristina ; Rogulj Gordana,
hrvatski
Prilog objektivnosti ocjene iz tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi
Na uzorku od 67 učitelja primarnog obrazovanja iz 6 osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije, putem anketnog upitnika zatvorenog tipa utvrđeni su stavovi učitelja o razumijevanju i važnosti pojedine sastavnice u formiranju ocjene iz TZK. na petostupanjskoj Likertovoj skali. Učitelji su relativno niskom ocjenom (2, 7) ocijenili razumijevanje i jasnost pojedinih komponenti za formiranje ocjene, što ukazuje na njihovu nedostatnu kineziološku educiranost. Temeljem rezultata istraživanja izračunati su normirani koeficijent važnosti pojedine komponente kao parametar objektivizacije i predložen jednostavan matematički izračun za poboljšanje objektivnosti konačne ocijene iz predmeta tjelesna i zdravstvena kultura. Prema predloženom modelu u konačnoj ocjeni, odgojne značajke participiraju najviše – 30%, zatim motorička znanja – 25% i motorička dostignuća –24%, a najmanje antropološke značajke – 21%. Izračunati su također i udjeli pojedinih sastavnica najvažnije komponente odgojnih značajki, među kojima prema mišljenju učitelja ponašanje s 16% ima najveći, a teorijske spoznaje i razina zdravstveno-higijenskih navika najmanji značaj – 12%. Implementacija rezultata istraživanja u praksi doprinijela bi objektivnijem i pravednijem ocjenjivanju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.
OBJEKTIVNOST; OCJENA; TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
nije evidentirano
engleski
THE CONTRIBUTION OF THE OBJECTIVITY OF GRADES IN PHYSICAL EDUCATION IN CLASS TEACHING
nije evidentirano
OBJECTIVITY; GRADE; PHYSICAL EDUCATION
nije evidentirano