Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih (CROSBI ID 181893)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 3; 363-386

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja

hrvatski

Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih

Ovaj je rad usmjeren na teorijsko i praktično propitivanje razvoja vrijednosnog sustava mladih. Cilj je ispitati odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti studenata prve godine diplomskog studija, nastavnički smjer, N=122 (90%). Instrument primijenjen u istraživanju odnosi se na Schwartzovu teoriju 10 osnovnih tipova vrijednosti koje se dalje granaju i usmjeravaju na specifične i ponašajne. S pedagogijskog motrišta, govorimo o odgojnim vrijednostima, a specifičnost tog područja može se objasniti strukturalnim pristupom koji pokazuje da su uvjerenja, vrijednosti, stavovi, namjere i ponašanja povezani (Pennington, 1998). Rezultati istraživanja pokazali su da od 30 ponuđenih vrijednosti ispitani studenti kao najvažnije ističu obiteljsku sigurnost, unutarnji sklad, zrelu ljubav i smisao u životu, a društvena moć, poštovanje tradicije, jedinstvo s prirodom, autoritet i nacionalna sigurnost im nisu prioriteti. Za razliku od mladića, djevojke snažnije ističu zrelu ljubav, jednakost i samopoštovanje, a manje važne su im gotovo sve vrijednosti kao i kod mladića. S druge strane, ponašajne vrijednosti su najviše odnose na očuvanje zdravlja, uživanje u životu, samostalnost i iskrenost, a značajno su povezane s odabranim univerzalnim vrijednostima (Cramerov fi = 0.39 - 0.79).

Univerzalne; odgojne i ponašajne vrijednosti; mladi

nije evidentirano

engleski

Relation between universal and behavioral values

nije evidentirano

Universal; educational and behavioral values; young people

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (3)

2010.

363-386

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija