Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata (CROSBI ID 584477)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kobaš Karlo
hrvatski
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata
Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos učitelja razredne nastave (N=69) i studenata Učiteljskog fakulteta (N=88)prema kreativnosti i nekim pokazateljima vlastitog kreativnog mišljenja i djelovanja. Problemi istraživanja usmjereni su na propitivanje tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost, samopercepciju sebe kao kreativne osobe te samu nastavu, njezine ciljeve i ishode, odnosno učinke i pokazatelje kreativnosti. Procjene učitelja i studenata, kao najveći deficit suvremene nastave ističu nedostatak kreativnosti, odnosno odrednice kreativnosti su najmanje prepoznatljive u odgojno-obrazovnom procesu i evaluiraju se na tradicionalan, a samim tim i izazovan način. Izazov ovdje predstavlja procjenu da neki događaj, iako se percipira kao nepoželjan, može rezultirati pozitivnim posljedicama, što smo nalazima o pokazateljima kreativnosti i potvrdili. Naime, studenti i učitelji pozitivno procjenjuju vlastite pokazatelje kreativnosti s tim da učitelji, u odnosu na studente, značajno veću pozornost daju unutarnjem osjećaju zanesenosti, a studenti fleksibilnosti mišljenja i djelovanja. Isto tako, prikazane usporedbe rezultata potiču na razmišljanje o tome utječe li radno iskustvo na razvoj kreativnosti i kreativno buđenje škole, odnosno alternativno i divergentno razmišljanje. Neovisno o radnom iskustvu osoba može utjecati na progresivan, cjeloživotni razvoj vlastite kreativnosti, a kroz kreativnu suradnju učitelja i učenika/studenata dolazi se do najboljih rezultata.
Učitelji ; studenti ; učenici ; nastava ; kreativnost ; odrednice i pokazatelji kreativnosti
nije evidentirano
engleski
Exploring some creativity characteristics in teachers and students
nije evidentirano
Teachers ; students ; pupils ; teaching ; creativity ; guidelines and indicators of creativity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
42-51.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju.
Munk, K.
Zagreb: Profil International
978-953-121143-7
Podaci o skupu
Kreativni pristup osposobljavanju učitelja
pozvano predavanje
28.09.2009-30.09.2009
Požega, Hrvatska