Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570196

Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kobaš Karlo
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. (ur.).
Zagreb: Profil, 2009. str. 42-51 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata
(Exploring some creativity characteristics in teachers and students)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kobaš Karlo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. - Zagreb : Profil, 2009, 42-51

ISBN
978-953-121143-7

Skup
Kreativni pristup osposobljavanju učitelja

Mjesto i datum
Požega, Republika Hrvatska, 28.-30. rujna 2009,

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Učitelji ; studenti ; učenici ; nastava ; kreativnost ; odrednice i pokazatelji kreativnosti
(Teachers ; students ; pupils ; teaching ; creativity ; guidelines and indicators of creativity)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos učitelja razredne nastave (N=69) i studenata Učiteljskog fakulteta (N=88)prema kreativnosti i nekim pokazateljima vlastitog kreativnog mišljenja i djelovanja. Problemi istraživanja usmjereni su na propitivanje tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost, samopercepciju sebe kao kreativne osobe te samu nastavu, njezine ciljeve i ishode, odnosno učinke i pokazatelje kreativnosti. Procjene učitelja i studenata, kao najveći deficit suvremene nastave ističu nedostatak kreativnosti, odnosno odrednice kreativnosti su najmanje prepoznatljive u odgojno-obrazovnom procesu i evaluiraju se na tradicionalan, a samim tim i izazovan način. Izazov ovdje predstavlja procjenu da neki događaj, iako se percipira kao nepoželjan, može rezultirati pozitivnim posljedicama, što smo nalazima o pokazateljima kreativnosti i potvrdili. Naime, studenti i učitelji pozitivno procjenjuju vlastite pokazatelje kreativnosti s tim da učitelji, u odnosu na studente, značajno veću pozornost daju unutarnjem osjećaju zanesenosti, a studenti fleksibilnosti mišljenja i djelovanja. Isto tako, prikazane usporedbe rezultata potiču na razmišljanje o tome utječe li radno iskustvo na razvoj kreativnosti i kreativno buđenje škole, odnosno alternativno i divergentno razmišljanje. Neovisno o radnom iskustvu osoba može utjecati na progresivan, cjeloživotni razvoj vlastite kreativnosti, a kroz kreativnu suradnju učitelja i učenika/studenata dolazi se do najboljih rezultata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)