Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos između popularnosti i prijateljstva (CROSBI ID 181892)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Špoljarić, Ivona ; Simel, Sanja Odnos između popularnosti i prijateljstva // Život i škola = Life and school, 23 (2010), 1; 91-108

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Špoljarić, Ivona ; Simel, Sanja

hrvatski

Odnos između popularnosti i prijateljstva

Ovaj se rad bavi vršnjačkim kontekstom razvoja učenika dviju osječkih osnovnih škola s posebnim naglaskom na popularnost i prijateljstvo kao dvije najznačajnije dimenzije vršnjačkih odnosa. Cilj je bio ispitati što učenici očekuju od najboljeg prijatelja/prijateljice i koliko se navedena očekivanja ostvaruju u školskom kontekstu, među vršnjacima, te koliko se odrastanjem ta očekivanja mijenjaju, uvažavajući dob i spol djeteta. Ispitivanjem je obuhvaćeno 278 učenika od trećeg do osmog razreda. Dobiveni su rezultati prikazani kvantitativno i kvalitativno, rangirani prema pet najznačajnijih odrednica prijateljstva te njihovim implikacijama na prijateljstva u razrednom/školskom okružju, a značajnost razlika u odgovorima između djevojčica i dječaka ispitana je hi kvadrat testom. Rezultati su pokazali da su popularnost i prijateljstvo dvije različite forme socijalnog iskustva koje su konceptualno i empirijski povezane. Iskrenost se i povjerenje pokazuju kao poveznice prijateljstava i popularnosti (prihvaćenosti) kod starijih učenika, a kod mlađih dobrota, pomoć i iskrenost. Odrastanjem djeteta simetrični reciprocitet tih odnosa se mijenja, obzirom na dob i spol, u kojima se sve više prepoznaju potrebe i želje kao ravnoteža između bliskosti i individualnosti.

Škola; vršnjački odnosi; popularnost; prijateljstvo

nije evidentirano

engleski

Relationship between popularity and friendship

nije evidentirano

School; peer relationships; popularity; friendship

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (1)

2010.

91-108

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija